Chris de Burgh - The Road to Freedom (2004)

Ierland
Label: Edel

1. When Winter Comes (3:49)
  2. The Road to Freedom (4:27)
  3. Snow Is Falling (3:55)
  4. The Words I Love You (3:28)
  5. Songbird (4:02)
  6. Five Past Dreams (3:50)
  7. Here for You (3:43)
  8. What You Mean to Me (3:31)
  9. Rose of England (5:16)
  10. The Journey (3:54)
  11. Read My Name (4:16)
Af en toe een leuk nummer, verder niet zo bijzonder en begint af en toe wat te vervelen. 2,5*

Zitten zeker wel erg goede nummers bij. Teksten zijn ook niet slecht.

avatar van Lamontagne
Here for you is een prachtig nummer waar zijn stem weer als vanouds schitterd.

Mooie plaat

avatar van buckingham
Gemiddelde valt me wat tegen. Klinkt best lekker, vooral in de winter.

avatar van Phoebe318
When Winter Comes vind ik gewoon prachtig! Dit vraagt naar meer!

avatar van RoyDeSmet
1,0
Ik vind zijn teksten een beetje slap gezeur over 'vrijheid', afgewisseld met de standaardcliché's over liefde en vrijheid en dergelijken.

'The eagle flies", "Hold you one more time", "Down to the river" een greep uit een minuut van een liedje. Allemaal schrijverscliché's.
De arrangementen vind ik over het algemeenook niet veel aan. Elektronische drumcomputer, bah.
Natuurlijk zijn de orkestrale stukken wel wat mooier, maar ze weten mij niet aan te grijpen.

Chris zijn stem vind ik ook behoorlijk vervelend worden.

avatar van Twinpeaks
De Burgh maakt altijd wel degelijke platen , zonder al teveel poespas. Vaak bezongen vanuit liefdesverdriet of liefdesodes. Dat maakt zijn oeuvre beperkt. Als hij een andere kant opduikt gaat het vaak over het leed in de wereld. Erg genoeg allemaal, maar toch vind ik hem het best als hij intiem schrijft. Nadeel is wel dat die vijver eens uitgeput raakt en het daardoor allemaal wat eenvormiger gaat worden. Desalniettemin heeft de Burgh oor voor goede melodie en weet altijd liedjes met kop en staart te maken. 4 sterren voor deze en een kleine rehabilitatie voor Chrismans .