Paul Young - Remixes and Rarities (2013)

Pop / Soul
Label: Cherry Pop

1. Every Time You Go Away [Extended Remix Version] (7:32)
  2. Wonderland [12" "Milan" Mix] (6:24)
  3. Come Back and Stay [Extended Version] (7:57)
  4. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down [U.S. Remix] (6:25)
  5. Why Does a Man Have to Be Strong [Extended Remix] (5:29)
  6. Man in the Iron Mask (3:13)
  7. Iron Out the Rough Spots [12" Mix] (7:30)
  8. Yours (5:40)
  9. Better to Have and Don't Need [Live Version] (5:57)
  10. Hot Fun [Extended Mix] (5:13)
  11. I'm Gonna Tear Your Playhouse Down [Extended Mix] (9:18)
  12. Everything Must Change [Instrumental Version] (4:24)
  13. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) [Extended Version] (6:01)
  14. Some People [Dub] (5:24)
  15. Heaven Can Wait [12" Remix] (6:40)
  16. Love Will Tear Us Apart (5:00)
  17. Behind Your Smile [Live at the Royal Court, Liverpool] (5:06)
  18. Oh Women [Live at the Royal Court, Liverpool] (9:14)
  19. Tomb of Memories [12" Mix] (5:45)
  20. Love of the Common People [Extended Version] (5:51)
  21. Softly Whispering I Love You [Extended Version] (6:04)
  22. Sex [Extended Version] (6:51)
  23. Everything Must Change [Extended Mix] (8:28)
  24. I Was in Chains [Extended Mix] (9:00)
avatar van vigil
Hier had ik het "toevallig" gisteren per PM over met Dazzler. Een fijne verzamelaar van Paul Young met alle lange versies van de hits en enkele album tracks. Tegenwoordig een beetje vergeten maar in de jaren '80 tot een behoorlijk grote meneer.

De kans is vrij groot, zeg maar gerust reuze groot, dat deze dubbel cd in huize vigil gaat komen.

avatar van Rudi S
Tja Paul Young wist er met zijn mooie (maar ook enigszins brave) stem mooie liedjes van te maken.

Jammer dat hij destijds last van zijn stembanden kreeg en na zijn operaties zijn stem toch ehvig veranderde.
In mijn ogen toch zeker een goede artiest van de jaren 80, zal deze zeker gaan beluisteren.

avatar van dazzler
vigil schreef:

Sedert vandaag ook in huize dazzler.

avatar van Minneapolis
Ik heb alleen The Secret of Association en No Parlez op lp, en dat lijkt me ook genoeg, maar er blijken toch een paar leuke aanvullingen op deze verzamelaar te staan.
"Yours" (blijkbaar het B-kantje van Come Back and Stay) vind ik een leuk nummer dat duidelijk de sfeer van die eerste twee albums ademt (inclusief zijn achtergrondzangeressen Kim & Maz).
De lange versies van de hits hoeven van mij niet zo, met uitzondering van "Tomb of memories"; hier is het juist de mannelijke achtergrondzang die wat toevoegt.
Maar de leukste verassingen zijn toch twee live uitvoeringen: "Better to have and don't need" en vooral het overwacht funky "Oh women".