Midnight Juggernauts - Uncanny Valley (2013)

Australiƫ
Electronic / Rock
Label: Record Makers

1. HCL (4:53)
  2. Ballad of the War Machine (4:00)
  3. Memorium (4:50)
  4. Streets of Babylon (4:24)
  5. Sugar and Bullets (4:52)
  6. Master of Gold (2:28)
  7. Systematic (3:55)
  8. Deep Blue Lines (3:36)
  9. Another Land (5:14)
  10. Melodiya (5:20)
avatar van TheRookie
Deze ga ik de komende tijd veel draaien. Ik vond de muziek van Midnight Juggernauts altijd erg leuk. Tot nu toe heb ik nog geen single ontdekt in de lijn van Shadows en Into The Galaxy. Dat waren voor mij toch wel echte pakkers. De eerste nummers zijn erg rustig en relaxt. Klinkt goed tot nu toe. De zanger zingt op een manier die je moet kunnen verdragen. Zelf heb ik er geen moeite mee.

Nieuwstad
Ah.. een nieuwe MJ. De vorige twee albums luisterden erg lekker weg. Ben benieuwd!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
"Ballad of the War Machine" is de eerste single, clip toegevoegd

Nieuwstad
Hij staat nu aan. Lekker mellow en psychedelisch sfeertje weer, luistert prima weg allemaal. Echte uitschieters zoals we die kennen van hun debuut Dystopia ben ik echter nog niet tegengekomen.

Eerste indruk: in principe een zeer fijn derde album, maar iets meer pit/spanning was niet verkeerd geweest. Ze moeten uitkijken dat ze niet verzanden in voorspelbare synth pop.

Ik zet voorzichtig in op 3 sterren.

Nieuwstad
Memorium is uit op single en is nu ook een clip van. Lekker catchy deuntje, vooral die typische 90's feel aan het begin van het nummer is erg leuk gedaan. Ik begin trouwens steeds meer nummers goed te vinden naar mate ik het album beter leer kennen. Sugar and Bullets is voorlopig mijn favoriet, wat een heerlijke groove zit daar in zeg.

Ik verhoog naar 3,5 met mogelijke uitloop naar 4*

Wel jammer dat dit zo weinig aandacht krijgt. Sinds het debuut lijken ze steeds meer in de anonimiteit te raken.. vanwege het ontbreken van echte hits misschien?

avatar van TheRookie
Melodiya vind ik ook geweldig! Ik kijk uit naar het concert dat ze zullen geven in de Bitterzoet 16 juli. Lekker melodieus en dansbaar.

avatar van hidalgo
wonderschoon wat kan muziek toch mooi zijn ik zet in op 4 ****
super die geluiden dit is pas muziek er gaat een wereld voor mij open
thanks mj