Rosemary Clooney - 16 Most Requested Songs (1989)

1 stem

Pop / Jazz
Label: Columbia

1. Come On-A My House (2:02)
  2. Botch-A-Me (Ba-Ba-Baciani Piccina) (2:19)
  3. Hey There (3:02)
  4. Be My Life's Companion (2:23)
  5. Tenderly (3:31)
  6. Mixed Emotions (3:12)
  7. Mambo Italiano (2:33)
  8. You'll Never Know (3:11)
  9. When You Wish Upon a Star (3:09)
  10. Half as Much (2:49)
  11. This Ole House (2:24)
  12. I Could Have Danced All Night (2:27)
  13. It Might as Well Be Spring (3:16)
  14. In the Cool, Cool, Cool of the Evening (3:03)
  15. Blues in the Night (3:38)
  16. Too Young (2:55)
avatar van heartofsoul
Dit is voor mij nostalgie - ik herinner me, als ik hiernaar luister, de tijd dat we thuis, als vader toestemming gaf, naar de Draadomroep luisterden en dit soort muziek (die een beetje tuttig, maar toch niet zonder charme is) wel eens werd uitgezonden. Rosemary Clooney (1928 - 2002) was een vooral in de jaren '50 populaire popzangeres (en film-actrice), die later ook jazzalbums opnam. Haar album met Duke Ellington (Blue Rose) behoort tot mijn favorieten in het genre, maar dat komt uiteraard ook door Sir Duke.
Maar dít album bestaat uit een reeks verstrooiende popnummers, waarvan de ballads (zoals bijvoorbeeld Too Young) vaak best de moeite waard zijn. Die ballads worden afgewisseld met uptempo songs, zoals het bekende This Ole House, het grappige Come On-A My House en eveneens het vroeger vaak in de Arbeidsvitaminen te horen Botch-A-Me. Dat laatste liedje floot ik vanmiddag, en het duurde even voordat ik de oorsprong kon achterhalen. Vandaar dat ik dit album even opzicht in de cd-kast en het, na al die jaren, weer eens beluisterde. Goed gezongen,want dat was Clooney wel toevertrouwd. Ik luister trouwens ook graag naar andere soortgelijke zangeresen, zoals bijvoorbeeld Doris Day en Dinah Shore. Best leuk op zijn tijd.