Howard Shore - Mrs. Doubtfire (1993)

Canada
Score
Label: Arista

1. Mrs. Doubtfire (2:58)
  2. Divorce (2:56)
  3. My Name Is Elsa Immelman (2:55)
  4. Meeting Mrs. Doubtfire (2:14)
  5. Tea Time with Mrs. Sellner (3:58)
  6. Dinner Is Served (2:18)
  7. Daniel and the Kids (2:29)
  8. Cable Cars (4:56)
  9. Bridges Restaurant (6:13)
  10. The Show's Over (3:26)
  11. The Kids Need You (3:21)
  12. Figaro / Pappa's Got a Brand New Bag (3:23)
neo
Magnifieke mickeymousing score. Wat Shore goed doet is deze techniek introduceren bij bv. Tea with Mrs. Sellner, de vrouw die komt kijken naar Daniel's appartement. Daniel wisselt steeds tussen twee gedaantes en hierna wordt de komische xylofoon march niet meer gebruikt voor een verkleedpartij als deze, enkel in de climax. Shore doet dat goed en heeft geluk materiaal in handen te hebben gekregen wat op zichzelf al enorm grappig werkte. Zelf zie ik een zeer grote ontroering in wat sommige nog zoeter zullen vinden dan het accent van Mrs. Doubtfire zelf, maar de nadruk van het drama ligt op zijn scheiding en zijn liefde voor zijn kinderen.

Een van de beste scores van Howard Shore naast de andere meesterwerken Spider, Crash and Existenz. 5 sterren

Voor een uitgebreidere review: link

avatar van JohnWilliams
Inderdaad erg mooi, ik heb de film gezien.
Robin Williams is net echt een vrouw.
Een mooie van Chris Columbus

neo
Eigenlijk niet de plek voor een filmbespreking.

avatar van JohnWilliams
Je hebt gelijk dat moet ik maar doen op Moviemeter.
Maar over de Soundtrack: Mooi begin en einde van de muziek!

avatar van SpaceyKing99
Mooie score. Dat zeker! Naar mijn mening duurt deze score niet zo héél lang.
Wel zijn de nummers erg mooi!
4.0*

avatar van JohnWilliams
De score is erg leuk maar ik vind het zoveel van hetzelfde dat een laag cijfer niet uit kon blijven naar mijn mening.

avatar van SpaceyKing99

Je bedoelt 'n beetje hetzelfde als bij Avatar?

avatar van JohnWilliams
Avatar had een beter thema maar daar bood de film ook veel meer ruimte voor. Ik vind James Horner sowieso 1 en al herhaling (ook al is hij vaak geweldig!).