Canibus - Hip-Hop for $ale (2005)

Label: Babygrande

1. It's No Other Than... (4:05)
  2. Back Wit' Heat (3:55)

met DMP

7. So into You (4:11)

met Juli Ecaro

8. Da' Facelift (3:57)
  9. Hip-Hop Body Rock (2:52)
  10. Take Dat (3:34)

met Star Awon en Ike Infa Diamond

11. Punch Lines (4:02)

met Hamza

Waarom in godsnaam gaat Canibus niet door met Stoupe z'n hele album laten produceren ... Rip the jacker was een hoogtepunt in hiphop en z'n carriere .... De recensies op hiphop for sale zijn vernietigend.

Melle K

Melle K schreef:
Echt een waardeloos album heb hem na 10 minuutjes huilend weggegooid.

oei das wel heel slecht dan....
Kzag m wel ligge bij de Mediamarkt

eazyfan
ik heb em nu eens snel effe luisteren,Punch Lines ken ik al en vond ik best vet.

Melle K schreef:
Echt een waardeloos album heb hem na 10 minuutjes huilend weggegooid.
nou zo erg was hij nog niet,Canibus klinkt hier als 50 cent als je het mij vraagt.de intelligente raps zijn er niet meer zoals bij Rip The Jacker .de raps mogen er best zijn,de productie op sommige momenten ook.dit album klinkt een beetje Get Rich Or Die Tryin-achtig,Punch Lines is zowat de enige track die ik nog echt goed vind.
[email protected] schreef:
De recensies op hiphop for sale zijn vernietigend
best te verstaan,heel andere sound deze,de beats zijn totaal anders,klinken steeds goed maar echt veel zoals die op Get Rich Or Die Tryin lijken ze wel,zoals ik al zei de raps zijn wel goed en de tracks zijn ook wel goed,als Canibus een nieuwe rapper zou zijn zou deze beter zijn.ik ga deze nog 1 keer luisteren en dan stem ik wel .

eazyfan
nah ik stem nog 3.5*,ik vind dit album nog best goed,moest Canibus een nieuwe artiest zijn zou deze nog hoger scoren en Punch Lines blijft een heel goede track .

Album verraste me nog aangenaam , had veel slechte dingen hier over gehoord. Vind het wel spijtig dat hij niet met Stoupe als vaste cd producer is verder gegaan , want nog een album als rip the jacker had hem zeker niet slecht gedaan. Dit is niettegenstaande nog steeds vakwerk , beats en samples zijn strak en Canibus is steeds wel overtuigend als mc.

Pauper
Wat een draak van een cd, arrgh, doet pijn aan me oren.

avatar van MJ_DA_MAN
Niet mee eens. Ok, dit is natuurlijk veel minder dan Rip The Jacker, 2000 B.C. en Mic Club, maar slecht klinkt het zeker niet. Canibus zelf is heel matig op deze CD, waar ik toch wel een beetje van schrok, maar qua beats zit het wel goed op deze plaat. Goed geproduceerd. Maar jammer dat Canibus op veel nummers niet overtuigend is, zowel qua tekst als flow niet. Maar op een paar nummers komt ie op zijn hoge niveau (Da' Facelift, Punch Lines), maar echt slecht vind ik het nergens klinken. Hij wordt hier gered door de producties. Voor mij toch wel een 3,5*.

avatar van MJ_DA_MAN
Nou dat kan snel gaan . Van 3,5 naar 2,5*. Klinkt opeens echt veel en veel minder.

Ja ik dacht het wel

Stop op tijd, voordat de tijd jouw stopt..

avatar van MJ_DA_MAN
Da' Facelift blijft verruit de beste track van deze plaat.

avatar van Timo710
MJ_DA_MAN schreef:
Da' Facelift blijft verruit de beste track van deze plaat.
Is geproduceerd door Black Milk! Trouwens, iets heel vaags, in het boekje van deze CD staat een advertentie waarin vermeld staat dat Black Milk zijn album op Mic Club Music (het lable van Canibus??) zou gaan uitbrengen. Black Milk wist daar alleen niets van... En gaf aan een enorm groot WTF moment te hebben bij het zien van het boekje van de cd.

avatar van MJ_DA_MAN
Dat het een Black Milk-beat is wist ik, dat andere nog niet.