Benga - Chapter II (2013)

Electronic
Label: Sony

1. Yellow (4:47)
  2. Smile (3:47)
  3. Click and Tap (2:58)
  4. Forefather (3:59)

met Kano

5. I Will Never Change (4:42)
  6. Choose 1 (4:40)

met Youngman

7. There's No Soul (4:48)
  8. Higher (3:19)

met Autumn Rowe

9. To Hell and Back (4:41)
  10. Warzone (3:52)

met Sam Frank

11. High Speed (3:45)

met P Money

12. Chapter II to Inspire (2:33)
  13. Running (3:45)
  14. Waiting (3:33)

met Happiness

15. Getting 42 * (4:14)
  16. Waiting [Club Deluxe Mix] * (4:03)

met Happiness

17. Break Out the System * (5:27)
  18. Album Mini Mix * (40:03)

met Youngman

avatar van Oepsje
Ten tijde van Diary of an Afro Warrior lag ik aan de voeten van deze man, heerlijke dubstep! Zowel op plaat als Live maakte Benga het waar.
Sinds Magnetic Man lijkt hij van het commerciele succes geproefd te hebben en ondanks dat Magnetic Man geen slechte plaat was lijkt daarmee wel een neerwaartse trend ingezet te zijn.
Zijn live optredens vorige zomer vielen me zwaar tegen waardoor ook mijn verwachtingen voor deze plaat flink bijgesteld zijn.
Stiekem hoop ik echter dat ik het bij het foute eind heb en er gewoon weer een geweldige plaat voorbij gaat komen.

avatar van Oepsje
Hmm na de eerste 2 luisterbeurten moet ik zeggen dat er een paar lekkere nummers op staan maar de cd over het algemeen te poppy is (Yellow, Choose 1, Forefather). Daarnaast staan er ook nummers op die niet helemaal af lijken of bewust vaag zijn (Click and Tap, Chapter II inspire) en blijven er een aantal aardige nummers op die wel erg aan Magnetic Man doen denken (I will never Change, Higher).
There's no soul en To Hell and Back vind ik dan wel weer lekkere nummertjes.

Al met al veel te mager voor een man die aan de top stond van een ooit vernieuwend genre...

avatar van Carolaah
Oef dit album wordt niet echt aanbevolen als ik de schaarse hoeveelheid stemmen zie en op internet het één en ander lees..

Toch moet ik bekennen dat na het luisteren van dit album, ik toch niet geheel ontevreden ben.. Ik kan me voorstellen dat er teleurstelling is, wanneer je het oude geluid van Benga gewend bent en niet zo van de wat toegankelijkere/poppy songs bent..

Maar ik vind het niet eens zo storend, sommige vocals hadden voor mij achterwege kunnen blijven (bij Warzone bijvoorbeeld).. Op zich lijkt er wel wat meer power in de nummers te zitten dan de wat meer basic dubstep.. mja ik vind beide op z'n tijd prima.. maar goed, wie weet bedenk ik me nog wel wanneer ik dit album meerdere luisterbeurten heb gegeven,

avatar van venderkets
Dubstep is dood.