Star Time (1979)

11. Gloria Gaynor - I Will Survive
  12. Eddie Money - Maybe I'm a Fool
  13. Karen Young - Hot Shot
  14. Walter Egan - Magnet & Steel
  15. Sylvester - Dance (Disco Heat)
  16. Peaches & Herb - Shake Your Groove Thing
  17. Sister Sledge - He's the Greatest Dancer
avatar van Dibbel
Ook weer zo'n Amerikaanse LP op label Ronco die omstreeks 1984 bij de V&D opdook bij de 'kiloknallers'.
LP's waren dan tijdelijk 10 gulden per kilo. Je had dan 4 of 5 LP's voor een tientje. Dikwijls waren het verzamel-LP's uit Duitsland, Engeland en Amerika.

Omdat het een Amerikaanse LP is, staan hier maar 7 nummers op die in Nederland een hit waren.
En wel Instant Funk (lekkere disco/funk), The Jacksons (kent iedereen en blijft goed), Blondie (kent ook iedereen en nog steeds een van hun leukste hits), Gloria Gaynor (dit kent echt iedereen, evergreen), Karen Young (heerlijke discoklassieker), Peaches & Herb (ook een fijn disco/soul nummer) en Sister Sledge (ook een discoklassieker want Rodgers & Edwards). En nee, niet Cheap Trick, want dit is de tamme studioversie.

Dan verder de hier ook populaire Little River Band met nummer dat hier geen hit was, Cheryl Lynn (ook een lekker disconummer), Wet Willie (soort van southern rock/funk, lekker nummer), Arpeggio (ook funk/disco), Bob Welch (op dat moment in Fleetwood Mac en wel een fijn nummer), England Dan & John Ford Coley (typisch Amerikaanse softrock), AOR-rocker Eddie Money met een wat stroef nummer, Walter Egan (Amerikaanse powerpop, maar niet heel bijzonder) en Sylvester (eigenlijk ook wel een discoklassieker, van zelfde album als You Make Me Feel Mighty Real).

De liedjes worden soms enigszins abrupt afgekapt/weggefaded.
In ieder geval zeker 3 sterren dus.
Ik heb dit ding (net als diverse andere Ronco LP's) vandaag nog zien staan in de kringloopwinkel.
Op vinyl, in nieuwstaat, Amerikaanse persing.