Jonathan Richman - I, Jonathan (1992)

Label: Rounder

1. Parties in the U.S.A (4:45)
  2. Tandem Jump (2:16)
  3. You Can't Talk to the Dude (2:54)
  4. Velvet Underground (3:29)
  5. I Was Dancing in a Lesbian Bar (3:45)
  6. Rooming House on Venice Beach (5:10)
  7. That Summer Feeling (6:08)
  8. Grunion Run (2:36)
  9. A Higher Power (3:07)
  10. Twilight in Boston (4:12)
Dit is goeie plaat, gewoon omdat het beste nummer ter wereld erop staat. 'I was dancing in a lesbian bar'. Zeer grappig, strakke drumbeat en leuk refrein. Pop, Rock 'n Roll en humor samengesmolten tot het mooiste lied.

avatar van gemaster
Dat nummer heb ik toevallig ook ooit eens ergens gepindakaasd toen ik op zoek was naar de Modern Lovers. Erg geinig trackje inderdaad, maar het mooiste lied is toch ietsje teveel eer.

Iedereen zal me natuurlijk gek verklaren, maar ik vind dat nu éénmaal een topnummer. De onderliggende humor is zo goed, veel implicieter dan pakweg tenacious D. Ik wil hem ook zoveel eer aandoen om het te compenseren met de mensen die hem banaliseren.

Dumballover schreef:

Het beste nummer ter wereld is inderdaad van Jonathan Richman, maar het heet 'Summer Feeling' en het staat op Jonathan Sings.

Hij staat ook hierop peerke En het is in ieder geval Jonathan's beste nummer (solo dan, Roadrunner is natuurlijk ook niet mis) en ook wel een van m'n persoonlijke favorieten.

Ravenous
Dumballover schreef:
Dit is goeie plaat, gewoon omdat het beste nummer ter wereld erop staat. 'I was dancing in a lesbian bar'..

avatar van knots
Doet me een beetje denken aan Herman Düne, maar dan heb ik die toch wel liever, verder wel leuk.

rabbit
Deze plaat is echt een feestje! Alleen voor Richman's imitatie van The Velvet Underground verdient dit album eigenlijk al 4,5 sterren. Jonathan Richman past een beetje hetzelfde trucje toe als Girls (nouja, eigenlijk dus andersom). Hij jat zo'n beetje alles wat los en vast zit om zo als het ware zijn eigen nostalgie te creëren. Hij schudt de ene na de andere briljante melodie uit z'n mouw alsof het niets is! Onmogelijk om hier twee favoriete nummers aan te wijzen. Hulde!