Edenbridge - Sunrise in Eden (2000)

Oostenrijk
Label: Sensory

1. Cheyenne Spirit (5:35)
  2. Sunrise in Eden (8:32)
  3. Forever Shine On (5:03)
  4. Holy Fire (4:48)
  5. Wings of the Wind (5:05)
  6. In the Rain (4:29)
  7. Midnight at Noon (4:11)
  8. Take Me Back (4:15)
  9. My Last Step Beyond (10:44)

met Gandalf

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
sprookjesmetal rond de hoogtijdagen van bands als Within temptation en After forever. Dit album is eigenlijk net iets te zoet om van voor tot achter te kunnen boeien, hoewel er diverse mooie nummers op staan, met het titelnummer op toch nog eenzame hoogte.

Edenbridge word in mijn ogen te veel vergeleken met bands als Within Temptation en Nightwish. Edenbridge is niet gothic op het gebied van teksten, maar heeft postieve teksten, wat ik een positief punt vind. Een ander verschil tussen edenbridge en de andere bands is dat Edenbridge meer gitaargericht is en progressiever is. Dit komt mede door gitarist Lanvall, die ook enkele soloprojecten deed.
Deze cd is in mijn ogen het het meest gitaar gericht van de cd's van Edenbridge, met veel (mooi) gitaarspel. De zang op deze cd is 'lief' gezongen, wat door veel mensen niet gewaardeerd word en dan ook heel anders is dan de opera zang van (ex-)Nightwish zangeres Tarja, maar in mijn ogen maakt de zang van zangeres Sabine een heel mooi contrast met het gitaarspel van Lanvall, wat deze cd speciaal maakt en een van mijn favorite cd's.
Hoogtepunten zijn: Sunrise in Eden, Forever shine on en de prachtige afsluiter My Last Step Beyond.

ben enorme fan van edenbridge,weet niet hoe ze het steeds flikken maar ik vind die gitaar deuntjes erg mooi gemixt met de zang van sabine. een juweeltje..btw dit noeme ze symphonic power metal met een vluegje agressive metal

avatar van Rinus
Een geweldig debut, van een klasse band, met een geweldige zangeres, Sabine Edelsbacher. melodieuze, symphonische metal, met veel gevoel en sfeer gebracht.