John Entwistle - Too Late the Hero (1981)

Label: WEA

1. Try Me (3:55)
  2. Talk Dirty (4:05)
  3. Lovebird (4:48)
  4. Sleeping Man (3:56)
  5. I'm Coming Back (4:04)
  6. Dancing Master (4:23)
  7. Fallen Angel (4:42)
  8. Love Is a Heart Attack (5:09)
  9. Too Late the Hero (7:19)
avatar van andrez
Vooral geschikt om Entwistle's indrukwekkende, veelzijdige basgitaar techniek en sound ten volle te kunnen bewonderen. Het doorgaans tamelijk zwakke, vlakke en overgeproduceerde songmateriaal leidt daarbij helaas wel af. Jammer.

Joe Walsh en Joe Vitale werkten met John Entwistle mee aan dit album. Het album opent meteen met het slepende "Try Me", gevolgd door het vrolijke "Talk Dirty". De humor van Entwistle komt hier duidelijk naar voren, alhoewel deze plaat ook wel een serieuzer tintje heeft dan de andere platen van Entwistle. "Too Late The Hero" is een prachtige track, die ook door The Who in 1989 live werd gespeeld.

avatar van Brutus
Dit 5 album (ik mis mad dog bij de albums hier) is net als de eerste twee albums weer een
redelijk album. Het al genoemde Mad Dog en Rigor... had hij voor mij niet hoeven uit te brengen.