Pure Gold on EMI (1973)

9. Stevie Wonder - Heaven Help Us All
  10. Geordie - All Because of You
  11. Cliff Richard - Power to All Our Friends
  12. The Temptations - Psychedelic Shack
  13. Hurricane Smith - Who Was It?
  14. T. Rex - 20th Century Boy
  15. Cilla Black - Step Inside Love
  16. Electric Light Orchestra - Roll Over Beethoven
  17. Four Tops - Keeper of the Castle
  18. New World - Sister Jane
  19. Deep Purple - Strange Kind of Woman
  20. Kenny - Heart of Stone
avatar van Dibbel
Deze moeten toch ook nog wel een paar iets oudere gebruikertjes hier hebben, of gehad hebben.
Ook een van de eerste verzamel-LP's met 2 X 10 liedjes erop.
Wel een Engelse verzamelaar, maar dook toch vrij snel op bij V&D dacht ik, voor 6 gulden 95, als ik het me goed herinner.
Het is die LP met die hoes met 2 hoekjes eraf...
Nu kan ik hem met gerust hart weer eens opzetten.

avatar van Dibbel
En dat dan maar gedaan ook, ruim 3 jaar later.
Engelse EMI LP waar nauwelijks Nederlandse hits op staan.
Wel Power To All Our Friends wat de nummer 3 was van het Eurovisie Songfestival 1973 en in Nederland de nummer 1 haalde. Ook kleine hits van
Hurricane Smith, Geordie (met Brian Johnson) en ELO met Roll Over Beethoven (heerlijk).Dat was het dan wel.
T.Rex heeft hier nooit potten kunnen breken en de 2 nummers die erop staan, haalden slechts de tipparade. Wel erg leuke glamrocknummers.
En nee, ook de eerste van Mud is hier nooit een hit geweest en Strange Kind Of Woman is hier nooit op single uitgebracht.
Lichtelijk irritante nummers van The Jackson 5 en Diana Ross en Cilla Black.
Rustige, maar geen verkeerde nummers van New World, Stevie Wonder (goed), Cliff Richard nog een keer en Bruce Ruffin (reggae-nummertje).
Kenny heeft een matig glampopliedje en Hurricane Smith is eigenlijk ook irritant.
Maar: Ball Park Incident (Roy Wood's Wizzard), All Because of You, Psychedelic Shack (wel hele vreemde soul), Roll Over Beethoven en 20st Century Boy zijn awesome.

Deze LP heeft niet zo'n slecht geluid als de eerste K-Tel/Arcade LP's.

avatar van nlkink
Als je 20 nummers uitsmeert over twee elpees dan is de geluidskwaliteit per defenitie beter, en dan ga ik er vanuit dat er met goede kwaliteit mastertapes word gewerkt. Hurricane (Norman) Smith kon niet zingen. De geschiedenis heeft bewezen dat dit geen problemen hoeft oo te leveren voor popmuzikanten maar in zijn geval was het inderdaad irritant. Leuke plaat, past niet en toch wel tussen de Arcade en K-Tel platen.