Island People (1973)

10. Ken Hensley - Fortune
  11. Vinegar Joe - Proud to Be a Honky Woman
  12. King Crimson - Easy Money
avatar van Dibbel
Was destijds 6 gulden 95 nieuw.
Bedoeld om kennis te maken met het Island-label.
Deze behoorlijk progressieve LP die ik destijds nieuw kocht, heb ik erg veel gedraaid.
Stond eind 1973 zelfs 4 weken in de LP Top-20.
Mag binnenkort ook weer uit de hoes, dan kan ik er daarna punten aan hangen.

avatar van Dibbel
En is er weer uit geweest, 2 keer zelfs.
Dit zijn geen losse nummers van artiesten, maar allemaal albumtracks, waarvan sommige de hitparade gehaald hebben. Te weten Allright Now van Free (blijft een geweldige rocksong), Do The Strand van Roxy Music (nog steeds een awesome dwingend nummer), Get Up, Stand Up van The Wailers en Easy Livin' van Uriah Heep (niet in de live-uitvoering hier, maar nog steeds een malende klassieker).
Toevallig behoren deze dan ook tot mijn favoriete nummers, naast het aanstekelijke bijna hitje van Sutherland Brothers en Quiver en Fortune van Ken Hensley (van Uriah Heep). Ook goed aan te horen zijn de cover van Bryan Ferry, Vinegar Joe (met Robert Palmer en Elkie Brooks en een beetje een rauw liedje) en dat van Rabbit.
Die van Spooky Tooth loopt iets te stroef, het lange Shoot Out At The Fantasy Factory had ik liever in de studioversie gehoord en Easy Money van King Crimson is na 40 jaar nog steeds niet aan mij besteed.

Deze LP stond in nov./dec. 1973 4 weken in de LP Top 20 en is nog goed te draaien.
En met het Veronica-schip op de hoes.