KRS-One - Return of the Boom Bap (1993)

Label: Jive

1. KRS One Attacks (2:50)
  2. Outta Here (4:28)
  3. Black Cop (2:59)
  4. Mortal Thought (3:19)
  5. I Can't Wake Up (3:34)
  6. Slap Them Up (3:58)

met Ill Will

7. Sound of da Police (4:18)
  8. Mad Crew (4:24)
  9. Uh Oh (4:05)
  10. Brown Skin Woman (4:38)
  11. Return of the Boom Bap (3:46)
  12. "P" Is Still Free (4:56)
  13. Stop Frontin' (3:19)
  14. Higher Level (5:13)
avatar van Ernie
KRS-One + Dj Premier = Fuck wat een heerlijke flows en beats staan hierop! Buiten het op boerenfuiven kapotgedraaide sound of da police kende ik hier niets van maar door onlangs weer eens naar 'rhyme & reason' te kijken (schitterende hip-hop documentaire die het hele verhaal vertelt met alleen maar goede MC's en groepen) wou ik meer leren kennen van deze geniale brulboei. Het album verveelt al niet door de goede beats maar KRS-One rapt de boel hier volledig aan spaanders! die intensiteit van zijn stem blijft boeien en de teksten zijn ook echt goed. beginnen met een 4*

avatar van Shelter
Dit is gewoon een classic album in de hiphop!
Vette sound, zeer goede rapper; lekkere flow/goede teksten, dope scratch werk en volle beats.

avatar van gweah
Ik begin hoe langer hoe meer fan van dit album te worden. Hip hop in optima forma, rauw en met overtuiging. Are you tired of lyrical liars, passing flyers? Wannabe emcees, but only good tryers?

avatar van principal2000
Deze man komt 5 maart in het Paard van Troje in Den Haag. Samen met Ultramagnetic MC's (met Kool Keith). Ik ga eens kijken of hij het nog steeds in zich heeft.

bennerd
principal2000 schreef:

He, mooi! Zit er ook een Belgische datum bij?