Marvin Gaye - That Stubborn Kinda Fellow (1963)

Soul / R&B
Label: Motown

1. Stubborn Kind of Fellow (2:46)
  2. Pride and Joy (2:08)
  3. Hitch Hike (2:30)
  4. Get My Hands on Some Lovin' (2:26)
  5. Wherever I Lay My Hat (That's My Home) (2:15)
  6. Soldier's Plea (2:46)
  7. It Hurts Me Too (2:45)
  8. Taking My Time (2:28)
  9. Hello There Angel (2:46)
  10. I'm Yours, You're Mine (1:53)
  11. Mister Sandman * (2:29)
  12. Let Your Concience Be Your Guide * (3:01)
  13. Never Let You Go (Sha-lu-bop) * (2:41)
avatar van MAS
MAS
Pride and Joy

avatar van Reijersen
Een eerdere Motownplaat van Marvin Gaye. Hier mocht hij nog niet zijn eigen gang gaan en is de sound ook wel heel erg Motown. Toch is dit album een plaat vol met ijzersterke songs. Natuurlijk de titeltrack, maar ook bijvoorbeeld Pride and Joy, Hitch Hike en Get My Hands on Some Lovin´.
1. Stubborn Kind of Fellow – hit met vocale capaciteiten
9. Hello There Angel – prima en romantisch
10. I’m Yours, Your Mine – beetje doo-wop

(bron: Opus de Soul)

avatar van jorro
En zo brengt mijn trip me nog meer in de soulhoek. Na Rufus Thomas nu Marvin Gaye. Dit is zijn tweede studioalbum waarvan volgens mij twee singles zijn getrokken (Stubborn Kind of Fellow en Hello There Angel). Geen muziek die ik dagelijks zal draaien, hoewel ik deze stroming in soul nog redelijk kan verteren.
op een 28e plaats in de 100 Greatest Albums of 1963 en op 85 in de 1962 lijst van BestEverAlbums.