The Smashing Pumpkins - Bullet with Butterfly Wings (1995)

Label: Virgin

1. Bullet with Butterfly Wins (4:16)
  2. ...Said Sadly (3:09)
  3. You're All I've Got Tonight * (3:10)
  4. Clones (We're All) * (2:43)
  5. A Night Like This * (3:36)
  6. Destination Unknown * (4:14)
  7. Dreaming * (5:11)
avatar van thetinderstick
'Said Sadly' en 'A Night Like This' zijn echt geweldig.

...Said Sadly en Dreaming zijn prima nummers. Helaas staan daar wel het wat vervelende Clones en Destination Unknown tegenover. De rest kan er goed mee door, en Bullet with Butterfly Wings is natuurlijk een geweldige plaat om je op uit te leven.

avatar van gemaster
Hee, deze ken ik nog niet. Snel eens achteraan gaan.

avatar van gemaster
Een minder EP'tje uit de Mellon Collie tijd. Die flirt met electronica die in veel nummers zit misstaat eigenlijk best wel heel erg.

Neemt niet weg dat er natuurlijk nog een paar erg lekkere nummers op staan en dat de titelsong werelds is in zijn stompzinnigheid.

avatar van Jazper
Stond op het singeltje oorspronkelijk niet alleen Bullet with Butterfly Wings en ...Said Sadly? Tenminste, op de mijne wel.
Die overige nummers stonden dacht ik alleen op het schijfje als onderdeel van de box "The Aeroplane Flies High".

Dit vind ik overigens wel de minste van de 5.

Jazper schreef:

Op die van mij ook, maar zoals je ongetwijfeld weet verschijnen er wel vaker andere versies met meerdere nummers als extra alleen zijn die meestal wat lastiger te vinden.

avatar van Jazper
Deze versie is volgens mij als losse release niet te vinden, maar goed.

Ik vind het verder prima dat ie er zo op staat hoor. De andere 4 singles staan er tenslotte ook op.

Thekillers87327
Helaas een beetje fillers hier en daar, Naast Bullet with butterfly wings ( staat wins) is eigenlijk alleen sad sadly en a night like tis heel goed en terugluisterbaar . Derest is niet matig maar ik zou niet heel snel de overige nummers opzetten.