Lauryn Hill - MTV Unplugged No 2.0 (2002)

R&B / Soul
Label: Ruffhouse

1. Intro (2:28)
  2. Mr. Intentional (6:58)
  3. Adam Lives in Theory (7:26)
  4. Interlude 1 (1:56)
  5. Oh Jerusalem (8:54)
  6. Interlude 2 (1:21)
  7. Freedom Time (4:59)
  8. Interlude 3 (3:18)
  9. I Find It Hard to Say (Rebel) (6:50)
  10. Just Like Water (6:09)
  11. Interlude 4 (1:40)
  12. Just Want You Around (4:36)
  13. I Gotta Find Peace of Mind (9:19)
  14. Interlude 5 (12:12)
  15. Mystery of Iniquity (5:10)
  16. Interlude 6 (1:42)
  17. I Get Out (5:17)
  18. Interlude 7 (0:20)
  19. I Remember (3:46)
  20. So Much Things to Say (5:59)
  21. The Conquering Lion (3:19)
  22. Outro (2:56)
avatar van Jordy
1,5
Erg vervelend

avatar van Zachary Glass
Jordy schreef

Erg vervelend

En dan druk je nog zacht uit, Jordy. 't Is gewoon abonimabel - de hele tijd aan twee akkoorden zitten plukken, ondertussen wat wauwelen over "praise the lord". Maar we zijn toch artistiek verantwoord "unplugged" bezig.

avatar van Jordy
1,5
Tja... ik hoop dat ze zich weer een beetje weet te hervatten, want ik vond Miseducation erg goed.

Zachary Glass schreef:

Ik ben zelf atheist maar ik verleg mijn gedachte in nummers als Adam lives in theorie niet in adam en eva maar hoe de mens is... en ze bezingt onderwerpen waar ze gelijk in heeft.... Ik vindt dit album erg mooi met teksten die je niet zo maar uit je arm schud. Er zit hier wel degelijk een boodschap in. En het commentaar over plukken op akkoorden is ook een sterk puntje.... Het is een Unplugged album.........UNPLUGGED..... dan weet je dat en daardoor wil het niet meteen slechter zijn. Het legt de nadruk op de tekst en zang. Als je daar van houw is het juist een verijking...

Mooi album trouwens met wat ik al zei mooie teksten.. maar ik denk dat je dit album moet kunnen begrijpen en de eenvoud er van moet kunnen inzien want het is een zaai album zonder te letten op de aspecten die ik zonet noemde.

4,5 *

ik ga trouwens binnen de dvd kopen van dat concert... heb eindelijk een winkel gevonden die em heeft

musicmel schreef:

4,5 *

sorry mouw schud haha

Music
Jep ik ben zelf ook een Artiest dus wat musicmel zegt is wel waar..

Mooi album , zonder meer.

Beter dan haar debuut , andere stijl die beter bij haar past , pure klasse.

avatar van Conway Twitty
Hmmm, 50 cent rapt:

'Used to listen to Lauren Hill, and tap my feat, then the bitch put out a cd and didn't have no beat'

Gaat dat over dit album?

avatar van psychonaatje
Yep. Dit is een Lauryn Hill die liedjes zingt en zichzelf begeleid met d'r akoestische gitaar. Geen spoortje hip-hop te bekennen.

wowiee

1,0
Jordy schreef:

Helemaal met Jordy eens.

avatar van le27
Na haar debut had ik toch meer verwacht van deze unplugged plaat,
vervelende gepraat tussen door... Liedjes zijn ook niet 'Je van hét'...

avatar van Reijersen
Tsja, wat moet ik nou weer met dit album? Lauryn legt er aan de ene kant goed haar gevoel in (tot tranen aantoe), aan de andere kant kabbelt het veel te veel voort en verdoet ze haar tijd met wat gewauwel.
Op zijn tijd best mooi, maar ook op zijn tijd erg vervelend.

avatar van musicman13
prachtig live album!

Rene1979
Ik vind dit een typerend "Jammer" album tch komt het op een 3.5 uit..

avatar van Shelter
Ik vind het wel een mooi album...nummers akoestiek met haar stem klinken mooi in het gehoor. Het zijn wel een beetje nummers die veel op elkaar lijken, dat is wel jammer. Maar voor de rest toch mooi gedaan, ook al is het niet top; 3*

Improvision
Ik vind dit zo op het eerste gehoor best lekker.

avatar van VDB79
0,5
Dit optreden/album is echt een belediging voor de luisteraar.
Mevr. Hill is inmiddels ook aardig door de mand gevallen.
Ben benieuwd hoe de mensen die dit een hoog cijfer gaven er nu over denken.

avatar van Twinpeaks
Het album strandt een beetje in goede bedoelingen. Het is niet slecht , het is vooral saai en futloos. De interludes doen de boel meer kwaad dan goed . De potentie is er , maar was het album wat meer gevuld geweest met extra instrumenten en wat afwisseling in arrangementen dan had deze hoger gescoord . Nu kom ik slechts tot 2 magere sterren

avatar van Funky Bookie
Intiem en integer album vol goede bedoeling.
Al dat geouwehoer verlaagt het luisterplezier echter. Muzikaal is het niet hoogstaand, maar ze zingt heerlijk.
Het hele kale geluid vind ik juist erg prettig. Prijsnummer is voor mij Mystery of Iniquity.

avatar van xrockerx
Poeeee

Tried it en wat een gedrocht... Als. Je de coffee company inloopt en er staat iemand met een gitaar... Dan is de kans groot dat het beter is dan dit misbaksel na haar geweldige debuut

avatar van xrockerx
0,5
En dat abominabele gitaarspel...als je niet kunt spelen laat die gitaar dan thuis