James Govan - Wanted (2013)

Alternatieve titel: The Fame Recordings

Soul
Label: Kent

1. Jambalaya
  2. Wanted: Lover (No Experience Necessary)
  3. You Get a Lot to Like
  4. Something
  5. I Bit Off More Than I Can Chew
  6. Your Love Lifted Me
  15. That's Alright Mama
  16. Way Over Yonder
Heerlijk deep soul album uit de oude doos. 4*

avatar van thelion
Onbekende Soul zanger uit Memphis die buiten Memphis nooit is doorgebroken.

Alle nummers op dit verzamel albums zijn opgenomen in de befaamde F.A.M.E. Studio's en ademen ook die sfeer uit.
Deep Southern Soul, maar toch ook redelijk wat up-tempo nummers. 12 van de 16 nummers zijn nog nooit eerder in wat voor vorm dan ook uitgebracht dus je kan hier wel spreken van een schatkist die open gaat.
James Govan kan zich meten met de grote heren van de F.A.M.E. Studio's uit die tijd als daar zijn George Jackson, Paul Kelly Dan Penn en Dan Greer (al zal die laatste ook bij velen een vrij onbekende zijn).

Govan zingt lekker losjes alles is strak geinstrumenteerd en de nummers zijn doordrenkt met die typische F.A.M.E. sound.

Wederom een mooie rijke aanvulling op de serie The F.A.M.E. Recordings op het kent label en dat ze daar nog maar lang mee door mogen gaan, want volgens mij liggen er nog bergen interessante opnames verborgen in allerlei archieven die schreeuwen om uitgebracht te worden.