Leafblade - The Kiss of Spirit and Flesh (2013)

Folk / Rock
Label: KScope

1. Bethlehem (8:19)
  2. The Hollow Hills (Starry Heart) (6:33)
  3. Sunset Hypnos (5:18)
  4. Fuchsia (2:35)
  5. Oak Machine (7:46)
  6. Thirteen (7:00)
  7. Beneath a Woodland Moon (4:36)
  8. Portrait (10:55)
avatar van annasimoniaine
YouTube - Leafblade - Bethlehem (from The Kiss of Spirit and Flesh)

Ik heb nog nooit eerder iets van deze band gehoord, maar het eerste nummer van dit nieuwe album klinkt alvast naar meer, ik vind het heerlijk.

avatar van rafke pafke
Dit nummer klinkt inderdaad erg goed. Met deze plaat zou de band wel eens kunnen doorstoten naar een veel breder publiek (natuurlijk ook te wijten aan de participatie van Danny Cavanagh en het feit dat ze opgepikt werden door K-scope, dat toch echt bekend staat als kwaliteitslabel).

avatar van trebremmit
Lijkt wel heel erg op deze hoes.

Kandodo

avatar van da dude
Dat was me idd ook al opgevallen.

avatar van trebremmit

Daar had ik nog niet gekeken.

Een leuke verrassing, deze band uit Liverpool.Hoofdrolspelers zijn Sean Jude en Danny Cavanagh, de laatste gitarist van de doom metal band Anathema, die ik niet ken. Het eerste album van deze groep moet redelijk akoestisch zijn, met Simon en Garfunkel achtige zang. Deze plaat is echter steviger, de drummer van Ana thema is ingehuurd en de elektrische gitaar doet meer zijn intrede. Dit zorgt voor een spannende plaat, waarbij Engelse mistige herfstige landschappen met in de verte Schotse kastelen opdoemen. Bij sommige nummers knalt de elektrische gitaar dwars door ee rustig nummer heen. De recensent van 'zware metalen' is daar niet van gecharmeerd, maar ik vind het prachtig. Het laatste nummer is een epos van bijna 11 minuten waarbij de harmonische zang erg domineert, maar dat is echt schitterend. Een band om te onthouden.