Marvin Gaye & Kim Weston - Take Two (1966)

Soul / R&B
Label: Motown

1. It Takes Two
  2. I Love You, Yes I Do
  3. Baby I Need Your Loving
  4. It's Got to Be a Miracle (This Thing Called Love)
  5. Baby Say Yes
  6. What Good Am I Without You
  7. Till There Was You
  8. Love Fell on Me
  9. Secret Love
  10. I Want You 'Round
  11. Heaven Sent You, I Know
  12. When We're Together
raffael77
Goed album met lekkere soul.

avatar van Reijersen
Marvin Gaye & Kim Weston – Take Two
Na Tammi de beste samenwerking van Gaye. Wie kent de titeltrack niet?
1. It Takes Two – de vrolijkheid spat er van af. De stemmen passen daarnaast ook nog eens perfect bij elkaar. Blijft een wereldsleuk nummer.
2. I Love You, Yes I Do – de liefde die ze bezingen is mijn inziens ook hoorbaar
3. Baby I Need Your Loving – wat meer timide, rustig en ingetogen de liefde bezingen
4. It’s Got to Be a Miracle – op dit nummer is mooi te horen hoe goed hun stemmen bij elkaar passen
5. Baby Say Yes – lekker frivool nummer, een niets-aan-het-handje
6. What Good Am I Without You – meer jazzy en lekker swingend
7. Till There Was You – heer gaan ze samen meer de crooner kant op
8. Love Fell On Me – hier gaat de lichte swing er weer even in
9. Secret Love – veel romantischer dan dit krijg je het niet
10. I Want You ‘Round – heupwiegend door het nummer
11. Heaven Sent You, I Know – past perfect bij de rest van de plaat. De sfeer wordt makkelijk doorgezet
12. When We’re Together – stemmige afsluiter.

(bron: Opus de Soul)

avatar van AOVV
Vrolijk niets-aan-de-handplaatje van Marvin Gaye & Kim Weston, al klinkt het allemaal wel erg braafjes. De chemie tussen Gaye en Weston is dan weer wel prima in orde, met vooral It Takes Two, Baby I Need Your Loving en What Good Am I Without You als exponenten.

3 sterren