Devin the Dude - Just Tryin' ta Live (2002)

Hip-Hop / R&B
Label: Rap-a-Lot

1. Zeldar (2:43)
  2. It's a Shame (3:48)

met Pooh Bear

3. R & B (4:14)
  4. Lacville '79 (5:17)
  5. I-Hi (3:08)
  6. Who's That Man, Moma (5:45)
  7. Some of 'Em (3:14)

met Xzibit en Nas

8. Go Somewhere (4:08)
  9. Whatever (1:08)
  10. Would Ya? (3:57)
  11. Doobie Ashtray (5:17)
  12. Just a Man (4:44)

met Raphael Saadiq

13. Fa Sho (4:21)

met Odd Squad

14. WXYZ (3:49)
  15. Tough Love (5:36)
  16. Just Tryin' Ta Live (5:26)

met Odd Squad

avatar van Jordy
Heerlijk album. Erg leuke, grappige teksten, heerlijk relaxed, superproductie (o.a. van Dre en Primo)... onbegrijpelijk dat dit album niet veel succesvoller was.

avatar van tovenaar
The Dude?

avatar van Jordy

Relax
Maar jullie spreken niet over wat voor een productie.. het is jazzy en EINDELIJK heb ik zo'n album gevonden.
Eerst was het Madlib ik dacht yes eindelijk rap op echte hip hop / jazz beats.. maar nee het was instrumental, Guru heeft het niet helemaal waar gemaakt, maar dit album heeft wel zulke beats, genieten

avatar van MJ_DA_MAN
Net 4* geworden voor deze erg leuke plaat. Luistert erg lekker weg en verveelt eigenlijk bijna niet. Helaas mist ie wat echte uitschieters. Favorieten: It's A Shame (Dr. Dre-productie), Some Of 'Em, Go Somewhere, Doobie Ashtray (Primo-productie) en de laatste 2 nummers. En ook meteen mijn 200e stem op MuMe , op de dag dat ik precies 1 jaar actief ben op de site .

avatar van MJ_DA_MAN
Pff ik verhoog hem toch even nipt naar 4,5*. Wat een meesterlijke chille plaat is dit toch die ook steeds beter wordt luisterbeurt na luisterbeurt . Echt een typisch album om op te ''chillen'' en te ''relaxen''. Heerlijk.

Pauper
MJ nog bedankt voor je tip, nog helemaal overtuigt van zijn kunnen ben ik nog niet. Ik zag in me muziekcollectie dat hij ook met o.a. Dr. Dre en The Roots had samengewerkt wat al aangeeft dat hij zeker wat in zijn mars heeft. Over het algemeen is het album dik in orde maar zoals ik al zei ben ik nog niet voor 100% overtuigt ik hou het voorlopig op een 4*

avatar van MJ_DA_MAN
Luister hem wat vaker Paup, het is absoluut een groeier .

avatar van FunkyMonk
Zn debuut is sterker vind ik.

eazyfan
Ik ben momenteel niet onder de indruk van dit album, paar aardige tracks maar het geheel doet me niet zo veel. De 2 laatste track vond ik wel nog aardig, tesamen met Some of Em en Doobie Ashtray maar de rest verveelt mij momenteel nog een beetje. Ik ga momenteel voor de 2,5* maar dat gaat waarschijnlijk wel nog stijgen.

KSPR
Heerlijk relaxende CD, door de combinatie van de uitstekende beats en de aparte, maar leuke, stem van Devin. Leuke, bij vlagen hilarische texten. Gastartiesten dik in orde, al vind ik dat Nas toch wel een heel andere stijl heeft. Favorieten, It's A Shame, Some Of Em en Tough Love.

eazyfan schreef:
Ik ga momenteel voor de 2,5* maar dat gaat waarschijnlijk wel nog stijgen.
Na aanrader van MJ om dit rond de avond te luisteren dus ook maar gedaan, deze Cd is gewoon geweldig om op te relaxen. Gaat zeker nog stijgen qua stem, ik verhoog momenteel naar 3,5* wat ik zeker nog 4* zie worden. Elke track is wel aardig: Doobie Ashtray, Some Of Em, Tough Love en Lacville '79 zijn 4 tracks die erg goed zijn. Alles klopt aan dit album, het voelt als 1 uiterst sterk geheel aan, Devin's erg mooie stem en prachtige verzorgde flow over de relaxte beats zijn gewoon een Geniale combinatie. 3,5* momenteel.

eazyfan
Toch maar 4*, Devin is een erg goede rapper/zanger. Fijne stem, erg goede passende producties. Some Of 'Em, Doobie Ashtray en Lacville '79 blijven 3 erg vette tracks, de 2 laatste afsluiters zijn ook erg goed naar mijn mening.

eazyfan schreef:

Hoewel The Dude nog beter is, blijft dit ook een lekkere plaat.
Bij zijn optreden in de Melkweg vorig jaar deed ie vooral nummers van dit album trouwens.

Ik weet niet...
Ik vind ze stem niet erg lekker. Klinkt op t eerste gehoor niet echt indrukwekkend. Producties vind ik nog wel goed. Maar Devin zelf, beetje matig.

avatar van J.M.
Vandaag voor het eerst proberuh te luisteren.
Maar ik kwam er gewoon niet doorheen de beats zijn ok, maar zijn stem egt waardeloos tot nu toe, valt me echt zwaar tegen deze. Ik moet hem nog een keer helemaal luisteren, maar kdenk dat deze geen voldoende gaat halen.

avatar van J.M.
Krijgt nog net een voldoende van mij. Staan een paar rlx'te nummers op die wel lekker wegluisteren met als uitschieter de samenwerking met Nas en Xzibit. De laatste 2 nummer vind ik nog wel chill.
Maar zijn stem vind ik gewoon best irritant. Kan er nog ff niet aan wennen. Misschien wordt het in de toekomst hoger.
maar voor nu 3*

Social_Mask
Heb precies hetzelfde als J.M. Haalt bij mij ook maar net 3*. Vind zijn stem ook niet echt lekker. Misschien na een tijdje.

Dr.Greenthump
Wáát! Devin's stem niet dope? Zijn sounds en stem zijn nu juist wat hem zo onderscheid van de andere artiesten uit 'het zuiden'. De combinatie tussen zang en rap pakt heel goed uit. Soms vergelijk ik hem met Kempi. Heb het uiteraard over de vorm en niet over de onderwerpen, hehe. Devin's flow verveelt ook nergens. 'Die zwart komische' ondertoon toch steeds. Moet dit en The Dude beide nog luisteren, maar zijn nieuwste werk is echt geniaal. Kan er maar geen genoeg van krijgen, Devin rockt!

Dr.Greenthump schreef:
Soms vergelijk ik hem met Kempi.

Dat vind ik echt een zware belediging voor Devin .

eazyfan
Toch maar 4,5*, Devin the Dude is gewoon fantastich , laatst deze Cd rond de avond geluistert en was gewoon geweldig, lyrisch vermakkelijk en leuk, qua productie erg goed, vooral de sfeer is hier de sterkte. It's a Shame, Lacville '79, Some of Em en Doobie Ash Trey zijn 4 erg dope tracks, de 2 laatste afsluiters zijn ook erg goed.

avatar van J.M.
Ik zal deze vanavond dan nog maar is een kans geven.
Misschien klinkt die savonds wel 10x zo goed

Maarten||
Ik hou niet van de combinatie Hiphop/ R&B maar het valt niet te ontkennen dat hier geen kwaliteit in zit

avatar van Niek
Maarten|| schreef:
'Niet te ontkennen dat hier geen kwaliteit in zit? Dus er zit geen kwaliteit in?

Social_Mask
Haha dat klopt idd niet.

KSPR
Wat een heerlijke rustige plaat is dit toch. Net weer beluisterd (beetje vroeg eigenlijk, maar was toch moe) en dan is hij toch op z'n best.

Maarten||
Niek schreef:

Klopt idd niet had een zware avond daarvoor yaknow

Nik Ankersmit
respect naar deze man, zijn muziek zo laid back damn..

avatar van Madill
sadas

avatar van Madill
dar boven ging effe wat fout maar dit album is nuchter een 3 maar als je dikke jonko smoked op die shit 5 ik lag in bed en deed dit cdtje op met een lekkere bluntje erbij dammmn relaxxx dan een 5+++

P-DawG
Devin The Dude Ik was vorig jaar naar het concert van Nas in de Melkweg in Amsterdam. Deze gast had een voorprogramma van 1,5 uur ofzo. Ik heb me dood gelachen. Elk nr ging bijna (naar mijn gevoel) over een keer dat hij stoned was en wat hij daarbij aan het doen was...heel vreemd dus. Maja die gast stond natuurlijk ook knetterstoned op het podium dus ik kan het hem moeilijk kwalijk nemen.

avatar van deagleking
Na jaren toch maar weer eens opgezet een paar dagen geleden en vond hem direct weer geweldig. Heerlijke laid-back beats en hele toffe teksten die vaak een lach op je gezicht weten te toveren. Heel vet. De 4* blijft zeker staan .