Trans-Siberian Orchestra - Beethoven's Last Night (2000)

Rock / Metal
Label: Atlantic

1. Overture (2:57)
  2. Midnight (2:10)
  3. Fate (1:14)
  4. What Good This Deafness (1:46)
  5. Mephistopheles (3:43)
  6. What Is Eternal (4:39)
  7. The Moment (2:47)
  8. Vienna (3:32)
  9. Mozart / Figaro (3:18)
  10. The Dreams of Candlelight (4:05)
  11. Requiem (The Fifth) (2:58)
  12. I'll Keep Your Secrets (4:15)
  13. The Dark (4:23)
  14. Für Elise (0:41)
  15. After the Fall (4:43)
  16. A Last Illusion (5:26)
  17. This Is Who You Are (3:58)
  18. Beethoven (2:56)
  19. Mephistopheles' Return (4:25)
  20. Misery (2:44)
  21. Who Is This Child (4:33)
  22. A Final Dream (1:56)
Geweldige CD 4/5

Jammer dat ze niet zo heel bekend zijn want ze maken hele leuke muziek.

avatar van c-moon
Ze zijn toevallig ook een beetje SAVATAGE

En "ze" zijn lichtjes fantastisch, geweldig en geniaal !!!!

Olé !!!

avatar van wouter8
Ik vind dit heel erg veel lijken op Dead Winter Dead van Savatage. Alleen vind ik deze cd iets te lang daarom 3,5/5

avatar van musicfreak1960
Eindelijk eens geen kerst cd van Trans Siberian Orchestra, eigenlijk kan je dit het vervolg noemen op Savatage gezien de leden van de band.

Met gastvocalen van ondermeer Patti Russo ( van ondermeer Meatloaf) als Therese, vrouw van Beethoven. ZIj zingt zoals wij van haar gewend zijn, erg sterk met als nummers I'll keep your secret als hoogtepunt.

Niet alle nummers zijn even sterk, maar dat is nodig voor het verhaal.
En voor de echte muziekliefhebber kan goede muziek nooit te lang zijn, jammer geen dubbelalbum......

Prima cd van een hele goede band waarvan nog te weinig vernomen wordt. Mooi opgebouwd verhaal, vertolkt door prima muzikanten. Hun kerst platen (hoe raar klinkt dat?) zijn ook heel erg goed. 4,0

avatar van uffing
Dit is echt zo'n orkestje waarvan je zou willen dat ze veel regelmatiger met nieuw werk uit zouden komen. Dit is zo goed. Veel power gecombineerd met veel klassieke elementen en een aantal buitengewoon goede vocalisten. Absolute aanrader voor iedereen die een beetje bombast niet schuwt.

avatar van Desert
Heel vaak beluister ik dit album niet, maar als het in de cd-speler ligt, geniet ik er met volle teugen van. Het bewijst vooral weer maar eens dat metal en klassieke muziek mooi hand in hand gaan. De stukken zouden zo door een symphonisch orkest gespeeld kunnen worden, maar door het feit dat ze met gitaren en droms gebracht worden, geeft ze dat net weer dat beetje extra punch. 0verigens, een pluim voor de vocalisten ook!

avatar van buckingham
Door Savatage hiermee in aanraking gekomen. Zeer aangenaam verrast. Alles klopt aan dit album!
Heerlijk afwisselende nummers, verschillende zangers, stukken klassiek erin... kortom een meesterwerk!