Shining Stars (1978)

10. Bonnie Tyler - It's a Heartache
  11. James Taylor - Handy Man
  12. Kiss - Calling Dr. Love
  13. Patti Smith - Because the Night
  14. Barry Manilow - Even Now
  15. Lynyrd Skynyrd - What's Your Name
  16. Melissa Manchester - Come in from the Rain
  17. England Dan & John Ford Coley - We'll Never Have to Say Goodbye Again
  18. ABBA - Take a Chance on Me
avatar van Dibbel
Weer een Amerikaanse verzamel-LP op Ronco, die bij V&D opdook, voor 5 gulden waarschijnlijk.
Hits in Amerika van 1976 t/m 1978.
Fanatieke Nederlandse radioluisteraars die de hitparade bijhielden kennen nog de nummers Jack & Jill van Raydio (een nog immer aangenaam zuigend popsoulnummer), Rich Girl van Hall & Oates (inmiddels een wat stroef klinkend hitje), Take A Chance On Me van ABBA (blijft lekker vrolijk),
It's A Heartache van Bonnie Tyler (klinkt heel wat frisser nu nog dan die bombast die ze met Steinman maakte), Because The Night van Patti Smith (Springsteen-nummer waardoor ik fan werd van haar), Which Way Is Up van Stargard (nog steeds een lekker disco-nummer),
Can't Smile Without You van de suikerzoete Barry Manilow (inmiddels Homo Top-100 werk)
en natuurlijk Thunder Island van Jay Ferguson (het beste nummer van deze plaat en een echte zomerhitklassieker van niveau The Boys Of Summer).

Als ik nog eens inschat zullen misschien ook wel enkele mensen de mooie ballad Sometimes When We Touch van Dan Hill kennen, maar ook het lompe Calling Dr. Love van Kiss en het ook zo lekker lomp klinkende What's Your Name van Lynyrd Skynyrd.

In Nederland niet of niet zo bekend zijn Paul Davis (aardig poprocknummer), Melissa Manchester (mooie ballad met stem die klinkt als een klok), Le Blanc & Carr (ook een mooie ballad), England Dan & John Ford Coley (typische Amerikaanse '70's softrock en een mooi liedje).

Eric Carmen (ex-Raspberries) met een rocknummer wat hem niet staat, de wel bekende James Taylor met Handy Man neuzelt net zo relaxt en lekker door als altijd en het tweede nummer van Barry Manilow is net zo glad en bombastisch als dat andere.

Deze LP laat mij na 30 jaar op zoek gaan naar Dan Hill (waarom maar 1 album op deze site), England Dan & John Ford Coley (staan er helemaal niet op zelfs), Melissa Manchester en Paul Davis.

Amerikaanse persing maar gaaf en 3 sterren voor dit allegaartje en Thunder Island zet ik nog maar een keer op.