James Horner - Ransom (1996)

Score
Label: Hollywood

1. The Kidnapping (4:34)
  2. Delivering the Ransom (12:04)
  3. The Quarry (4:21)
  4. A Tow Million Dollar Bounty (4:23)
  5. Parallel Stories (2:35)
  6. A Fatal Mistake (4:51)
  7. A Dark Reunion (3:08)
  8. The Payoff/ End Credits (12:21)
  9. Rats (3:06)

10. Worms (4:17)

11. Spiders (3:34)

12. Lizards (3:11)

13. Worms Part 2 (4:39)

met Billy Corgan

14. Squirrels with Tails (5:20)

neo
De allereerste Horner cd die ik kocht. Nog steeds blijft het een prima score. Shore werd vervangen door Horner die hierdoor iets langer dan 2 weken de tijd had om dit Howard project te voorzien van muziek. Aardige thema's en prachtige end credits muziek. Maar na die End Credits, wtf, Corgan troep, erg jammer. 4 sterren

neo
Voor de orchestratie werden John Neufeld, die ook al tijdens de werkzaamheden van de Shore score meehielp er wederom weer bij gehaald. Don Davis die inwezen het componist zijn heeft afgekeken van Horner, helpte ook nog eens mee.

avatar van stephan
Die Horner trekt wel vaker eerder gebruikt werk (van hemzelf of anderen) uit de kast, maar dit is een identieke score als Clear and present danger. Niet dat de score daardoor minder om wordt, maar een bijsmaakje heeft het wel...

avatar van thomzi50
Hoe bedoel je: identiek? Letterlijk hetzelfde gewoon? Dat kan toch niet, contractueel - lijkt me?

neo
Maar het is dan ook niet identiek. Wel is er een overduidelijk opnieuw gebruikt motief uit die score aanwezig, naast een reünie aan elementen uit tal van andere scores.