Lo-Fidelity Allstars - Don't Be Afraid of Love (2002)

Dance
Label: Skint

1. What You Want (4:24)
  2. Deep Ellum...Hold On (3:57)

met Jamie Lidell

3. Lo Fi's in Ibiza (5:42)
  4. Somebody Needs You (4:06)

met Greg Dullli

5. Don't Be Afraid of Love (6:50)
  6. Feel What I Feel (4:18)
  7. On the Pier (6:48)

met Bootsy Collins

8. Just Enough (4:32)
  9. Cattleprod (3:42)
  10. Tied to the Mast (5:19)
  11. Sleeping Faster (7:29)
Ook hier een clipje bij gezet. De Lo Fi's waren niet enorm succesvol hun broeierige sound van het vorige album en gooiden het daarom over een wat makkelijkere boeg. Lo Fi's in Ibiza was een gigantisch catchy single met een eurohouse-feel, ver weg van de big beat-sound waarmee ze op kleine schaal doorbraken. Vind het zelf nog altijd een leuk nummer.

Grappig om te zien dat Jamie Lidell (toen nog een grote onbekende) en Afghan Whigs' Greg Dulli ook meededen hier.

avatar van Weirdo Wizzy
4 stemmen en zo'n laag gemiddelde bij dit album...ik ga hier nog eens goed naar luisteren en mijn cijfer zal spoedig volgen maar reken maar dat ie hoog wordt. Heerlijke mix van dance en toch ook wat triphop. Dat nummer met Bootsy Collins vind ik ook bijvoorbeeld echt heerlijk spacend. Greg Dulli (ik ken hem danzelf niet) heeft ook een erg lekkere gastbijdrage.

Greg Dulli is van Afghan Whigs en Twilight Singers.

avatar van Weirdo Wizzy
Oke bedankt ik ga er eens wat van beluisteren ook

avatar van Weirdo Wizzy
Ik heb dit album overigens met een andere tracklist. Het nummer Cattleprod staat er bij mij niet op. Die ken ik ook niet, maar achter Sleeping Faster komen bij mij nog de tracks Dark Is Easy en Left To Listen (die beide ook steengoed zijn).