Makthaverskan - Makthaverskan II (2013)

Zweden

7. No Mercy (5:04)
  8. Distance (2:40)
  9. Volga (3:41)
Linus Van Pelt
Orgineel is anders maar in een kleine 30 minuten rammen deze Zweden er wel een perfecte mix van shoegaze en postpunk er door heen. Denk vroege my bloody valentine, The basheens rond cut hands en tich andere bandjes.

avatar van Mjuman
Shoegaze is - na eenmaal het album - nog niet het eerste wat ik erin terughoor. Daarvoor is het gewoon te snel en qua gitaarwerk te weinig verfijnd - tapijten zoals Ride, Slowdive of MBV die konden neerleggen ontbreken. De directe, duidelijk gearticuleerde verontwaardiging is typisch postpunk: Antabus klinkt af en toe al een boze Debby Harry (Love at the Pier) en Asleep klinkt echt Cureaans (Friday I'm in Love - without Oxazepam-version). Dit is frisse, pakkende muziek, met ballen - we blijven luisteren.

Ik zie pogo-people alom. Live lijkt me dit absoluut lök! Mooi dat het album nu in zijn geheel via bandcamp te beluisteren is.

Linus Van Pelt
Een pogo plaat is het zeker, ik krijg vooral positieve herinneringen ervan terug over bandjes als dit die ik ongeveer 5 jaar gelden in kraakpanden zat. De demo die ze hebben is nog pogo gevoeliger.

zalwelnikszijn!
Zo melodieus. Ik ben fan.

avatar van davevr
Verslavend plaatje dit

avatar van davevr
davevr schreef:
Verslavend plaatje dit

Even mezelf bijtreden, verslavende mix van poppunk, post-punk en Lo-Fi en zou zelfs een 1/2 extra krijgen moest Dromland niet zo een rip off zijn van Born To Run.

avatar van plivvit
Wat een lekkere plaat. De zangeres doet me ook wel denken aan The Sundays. Maar dan wat pittiger.

avatar van galleryplay
plivvit schreef:

Dat klopt, want terwijl ik nu naar The Sundays zit te luisteren, denk ik ineens aan Makthaverskan.
Zeker lekker plaatje. Het is de lyrische zang de euforische gevoelens oproept. Je zou die refreintjes mee willen bleren maar dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk.

Ze treden nog steeds op, helaas alleen in Scandinavië..