Levellers - Zeitgeist (1995)

Rock / Folk
Label: China

1. Hope St. (4:15)
  2. The Fear (3:22)
  3. Exodus (4:21)
  4. Maid of the River (3:50)
  5. Saturday to Sunday (3:14)
  6. 4. Am (3:43)
  7. Forgotten Ground (4:22)
  8. Fantasy (3:19)
  9. P.C. Keen (3:54)
  10. Just the One (1:42)
  11. Haven't Made It (3:00)
  12. Leave This Town (3:08)
  13. Men-An-Tol (4:34)
  14. Miles Away * (2:33)
  15. Busking on Hope Street * (3:22)
  16. Sara's Beach * (3:00)
  17. Searchlights (Long-Version) * (4:40)
  18. Just the One (Single-Version) * (2:50)
  19. Drinking for England * (3:46)
  20. A Promise * (3:05)
  21. Your 'Ouse * (4:27)
  22. Alive [Demo] * (3:30)
  23. Hobo * (3:48)
  24. Social Insecurity Is This Art? [Radio 1-Session] * (6:54)
  25. Basement 23 [Maddy Mix] * (1:43)
  26. Know You [Demo] * (3:10)
  27. Hope St. [Demo] * (4:45)
  28. Zippo Man * (2:05)
  29. Al's Stonking Mix * (4:16)
avatar van ZERO
Ik vind dit persoonlijk een onderschat album. Levelling the land is bekend, vooral dan One Way, en voor de rest kennen weinig mensen Levellers.

Ik vind dit nochtans ook een goed album. 4.am, Fantasy en Leave this town zijn voor mij de beste nummers op de plaat, zonder afbreuk te doen aan de rest van de nummers. 3,5*

Onderschat? Mwoah: ik vond het een stuk minder dan alle voorgangers.
Eigenlijk is dit het album waardoor ik een beetje afhaakte bij deze groep. Ik heb ze sindsdien ook niet meer gevolgd.

Ik vind deze het best van al hun platen! maar hierna begint de aftocht pas goed ja.

avatar van rushanne
Voor mij hun beste cd, met als uitschieters 4 AM, Leave This Town en Men-An-Tol. Vooral de laatste geeft me nog regelmatig kippenvel!

avatar van jellorum
de beste van the levellers, gevolgd door levelling the land, maar deze raakt me toch nog iets meer en de nummers zijn gewoon beter
met maid of the river staat hier een prachtige ballade en met 4am een van de beste rockers van deze groep
nu ze maken niet echt de technisch meest hoogstaande muziek maar wat een energie druipt er van deze band live, ik heb het geluk gehad om hen 3 keer live te zien en telkens weer ging iedereen in het publiek uit zijn dak, geholpen door het rijkelijk vloeien van goudkleurig vocht, typisch zomers.......

avatar van Gert P
Hier ook de nieuwe remastered van gekocht met 4 extra mooie nummers.
Prima plaat.
Had alwel aardig wat van ze maar allemaal gekopieerde of downloads.
Laatst maar een aantal van ze gekocht.

Mooie plaat van de Levellers. Staan sterke nummers tussen, zoals "Men-an-Tol" van Si, "Hope St" en ik heb ook een zwak voor "Haven't Made It".

avatar van Gert P
Draai de levellers ook steeds vaker en 17 mooie nummers hierop, ken geen vuller vinden.

avatar van Ernie Ball
Wat mij betreft veruit de beste die ik van hen ken (de eerste vier van ze).

avatar van Supersid
Ik kan mij maar moeilijk vinden in de hoera-stemming rond dit album, toch wel een teleurstelling voor mij na vorige prestaties. Maar leuk dat jullie het wel horen natuurlijk

avatar van SirNoodle
voor mij ook het album waar ik op afhaakte, wat teveel van hetzelfde, wat te krampachtig... het enige dat ik nog echt kan voor de geest halen van dit album is de eerste single Hope Street, de rest kabbelt maar aan, het ene oor in het andere weer uit.

Parlotones
Heb van Hope Street een mooie gekleurde vinyl single met een zwarte auto op kant A in blanke hoes. en Leave this town op kant B. Is zo'n single nog wat waard?