Timo Maas - Loud (2002)

3. Hash Driven (2:59)
  4. Shifter (5:35)

met MC Chickaboo

5. Hard Life (4:26)
  6. That's How I've Been Dancin' (4:04)

met Martin Bettinghaus

7. We Are Nothing (2:24)
  8. Old School Vibes (6:34)
  9. O.C.B. (5:18)

13. Caravan (5:06)

met Finley Quaye

14. Bad Days (11:50)
avatar van BoordAppel
Leuk hoesje bij die titel. Ik ken van dit album alleen Help Me, Manga, Shifter, To Get Down en Old School Vibes maar als de rest van het album het niveau van die tracks haalt moet ik het een dezer dagen maar eens helemaal gaan checken.

avatar van HiLL
Fantastisch album, swingt lekker weg. Ooit gekocht nadat ik hem 5 minuten heb staan luisteren, toen was ik al verkocht!

Erg lekkere plaat.

En idd een mooie hoes met bijpassende titel

avatar van Shelter
Een van de grote namen in de Deep House scene... ik vind het altijd wel lekker klinken wat de beste man maakt.
Vooral Help me en shifter doen het goed bij mij.

avatar van FunkStar
Wow! Help Me is echt een vette track, lekker spooky!

avatar van RogerV
Waanzinnig goed album dat erg onderschat is. Een grote variatie aan pakkende tracks en eigenlijk niet een zwakke broeder. Vooral Shifter, Caravan of love, Manga, Ubik en OCB zijn erg vet.

Daarna heeft Timo dit nivo bij lange na niet meer kunnen evenaren.

avatar van pureshores
vandaag weer eens geluisterd en zoals hierboven al gezegd-een erg onderschat album met een aantal zeer prettige tracks.
Dit gaat alle kanten op: van poppy clubtracks (Help me), progressive achtig (Manga) tot downbeat (eindtrack).
In veel nummers hoorde ik de typisch hippety hopbeats die hij ook gebruikte bij zn remixen voor Garbage en Azzido da Bass-Doomsnight

Heel gevarieerd en een aanrader en een geslaagde poging om een kwaliteits dance album af te leveren wat de meeste hitremixers/DJ's vrijwel nooit lukt om een album lang te boeien

avatar van pureshores
een vol punt erbij, draai Hard life nu heel veel, viel me eerst nooit zo op maar het is DE stand out track die niks met de anderen heeft en een enorme rust over zich heeft

avatar van E-Clect-Eddy
Heerlijk album, eindelijk via Spotify van te genieten, terug naar heb begin van de eeuw.

avatar van Shelter
Old School Vibes en OCB zijn de toegevoegde favorieten nu, wat een lekkere tracks zijn dat.
Ik ben echt onder de indruk van dit album, ik vond het al erg vet maar hoe meer je luistert hoe beter het wordt. De beats zijn lekker vol, de bas is goed aanwezig maar niet teveel. Jammer dat het andere werk van hem niet zo goed is als deze.

avatar van driekesjiwi
Inmiddels 17 jr oud en je had me zo wijs kunnen maken dat dit album gisteren gereleased was, das knap voor een dance album. Chapeau! meneer Maas, alleen erg jammer dat je dit niveau nooit heb kunnen evenaren. Dit is met afstand mijn nr.1 dance album en met als ultieme hoogvlieger Like Love. Zet ik bijna elk weekend nog op.