Howie Day - Stop All the World Now (2003)

Label: Epic

1. Brace Yourself (3:40)
  2. Perfect Time of Day (4:21)
  3. Collide (4:09)
  4. Trouble in Here (5:57)
  5. Sunday Morning Song (3:58)
  6. I'll Take You On (5:39)
  7. She Says (4:21)
  8. Numbness for Sound (3:51)
  9. You & a Promise (6:25)
  10. End of Our Days (4:22)
  11. Come Lay Down (5:52)
avatar van musicfriek
Leuke singer/songwriter plaat die erg populair is in de States. Of het potentie heeft om door te breken in Europa betwijfel ik. Hoor zijn nummers in ieder geval nooit hier. Was ook verbaasd dat ik dit album in de schappen zag liggen. She Says vind ik in ieder geval een erg mooi popnummer.

Ace
Leuke plaat die vooral op de achtergrond lekker wegluistert. Verwacht geen artistieke singer/songwriter hoogstandjes, maar gewoon een leuke melodieuze plaat. 3,5*

avatar van VanDeGriend
Ooit eens gezien in een voorpragramma van Tori Amos in Ahoy waarbij hij, zo in zijn eentje met een gitaartje, behoorlijk indruk wist te maken. Platen (er is ook een cd die Australia heet) zijn typische vleesch noch visch singer/songwriter producten die vandaag de dag zo populair zijn in leefkuilminnend Nederland. Typisch gevalletje van 3*

Heb dit album al een jaar geleden beluisterd en was erg onder indruk. Talentvolle singer/songwriter met een neus voor lekkere gitaarsongs.

avatar van Rudedadude
Een best leuk album. Ik ben alleen vergeten waarom ik het niet vaker luister. Misschien zegt dat wat over het album, uiteindelijk is de muziek namelijk niet heel 'spannend'. Toch is de afwisseling wel aanwezig. Van goed in het gehoor liggende ballads (Collide was zijn doorbraak in de States) , via meer uptempo nummers als Perfect time of day, tot langer uitgesponnen nummers als You & a promise.
Moet ik weer eens gaan luisteren.

avatar van Coentje
Hmm wat een lekker album. Een soort mengeling van Jason Mraz en Ryan Adams. Af en toe mooi gitaarspel, en gewoon heerlijke lyrics.

Toppertje!

avatar van musicfriek
Goh, al 10 stemmen voor dit album, had ik niet gedacht eigenlijk Zal het eerdaags weer eens gaan luisteren.

avatar van Coentje
En hoppakee, een halfje erbij. Lekker hoor!

Ken hem al weer 3 jaar...nadat ik hem in de VS op tv zag en heb hem daarna in 013 in het voorprogramma van de Stereophonics gezien. Ook live was hij erg goed. Dit album luistert weg. Mijn favoriete nummer is She says...heeeerlijk.

Aardig album.

Had het album al een tijdje, maar heb mezelf er niet toegezet om het te beluisteren. Over het algemeen vond ik het niet echt speciaal. Buiten de reden dat ik het album wou hebben ('Collide') was alleen de live-registratie van 'Brace Yourself' goed. De andere nummers vond ik matig en maakte erg weinig indruk op me. Toch heb ik me nergens verveelt tijdens het luisteren, dus slecht zal ik hem niet noemen.

2.5

avatar van musicfriek
Deze zanger heeft wat mij betreft nog wat aandacht nodig, dus bij deze:

Ik geef als voorbeeld het nummer Perfect Time of Day. Het is een ongelooflijk sterke popsong in de categorie singer/songwriter. Howie was 20 toen dit nummer opgenomen werd en petje af, zelden zo'n mooi intens gezongen nummer gehoord. Maar wat nog het mooiste is, is de muziek. Prachtig zoals het nummer naar een muzikaal hoogtepunt gebracht word. En ook zijn vocalen zijn zeer sterk. Hij zingt soms als iemand die al jaren ervaring heeft

Ook de rest van het album bevat juweeltjes als deze, ik zou zeggen, probeer het eens als je van dit genre houdt. Een talent om in de gaten te houden!

avatar van timhardt
Te veel eenheidsworst voor mij, te radiovriendelijk, te makkelijk, te 13 in een dozijn....niet slecht hoor, maar niet waar ik naar op zoek ben 2,5*

avatar van Fieke_28
Een mooie plaat die lekker wegluisterd. Misschien niet het hoogste muzikale hoogstandje, maar toch zeker de moeite waard. Goede singer/songwriter die op dit album een fijne afwisseling brengt tussen up-tempo nummers, zoals "She Says" en rustigere nummers, zoals "Collide".

Er staan toch aardig wat nummers op deze plaat die in verhouding met andere popsongs die je nu op de radio hoort, een hogere kwaliteit hebben. Zo zijn mijn favorieten: "She Says", "Perfect Time of Day" en "Brace Yourself".

Ik hoorde een liedje van hem, nu wil ik al zijn albums. Hij is goed.

Hunter
Een van de beste albums die in tijden gehoord heb!

avatar van banjaan
Geweldig album van een prima artiest. Voor mij nog steeds een raadsel waarom de man hier totaal onbekend is. Er staan eigelijk geen zwakke nummers op dit album. Zou hem dolgraag eens live willen zien spelen, schijnt behoorlijk indrukwekkend te zijn.

avatar van Monsieur'
banjaan schreef:

Bekijk zeker eens The Madrigals Live op Youtube, echt weerzinwekkend.