Conjure One - Conjure One (2002)

Canada
Electronic
Label: Nettwerk

1. Damascus (2:03)

met Chemda

2. Center of the Sun (5:00)

met Poe

3. Tears from the Moon (4:18)

4. Tidal Pool (6:51)

9. Pandora (5:03)

met Mel Garside

10. Sleep (5:01)

met Marie-Claire D'Ubaldo

11. Premonition [Reprise] (3:05)

met Jeff Martin en Joanna Stevens

12. Tears from the Moon [Hybrid's Twisted on the Terrace Mix] * (9:51)

met Sinéad O'Connor

13. Redemption [Max Graham's Dead Sea Mix] * (11:14)

met Chemda

14. Sleep [Ian van Dahl Mix] * (8:06)

met Marie-Claire D'Ubaldo

15. Tears from the Moon [Tiësto's in Search of Sunrise Mix] * (8:13)

met Sinéad O'Connor

16. Sleep [Solarstone's 'Afterhours' Mix] * (6:52)

avatar van itbites
Mooie CD - al zou hij wat mij betreft net zo goed van Delerium kunnen zijn. Maar goed, Rhys Fulber is de helft van Delerium, dus waar hebben we het over? Ik vind de kwaliteit minder dan een Poem of Chimera van Delerium, maar ook deze CD bevat magische momenten.

Neem bijvoorbeeld Damascus, ik krijg hier keer op keer kippenvel van - iets wat eigenlijk niet meer is dan een intro, maar zó hemeltergend gezongen, dat is gewoon niet normaal meer. Te meer als je je realiseert dat dit (blijkbaar) in één take is ingezongen.

Manic Star, Center of the Sun en Sleep zijn mijn favorieten. Een nummer als Tidal Pool vind ik dan weer wat minder.
Check vooral de opvolger ´Extraordinary Ways´ uit, die staat op nummer 11 in mijn top 10!

avatar van itbites
itbites schreef:

Inmiddels op nummer 9!

Klopt wat je daar zegt itbites,.. echt veel verschil hoor ik niet als het nou door Fulber, door Leeb (b.v. Chimera), of door hun tweeën (b.v. eerdere albums en Nuage du Monde) wordt geproduceerd.
Als je dit Album op zet zit je er gelijk in. Het intro is echt super. En daarna gelijk het enigzins melancholische nummer "Center of the Sun", wat mijn persoonlijke favoriet is. Dit nummer heeft ook een hele mooie Oosterse sfeer. Album is gewoon een top productie!
Ook zeer goede remixen trouwens.

avatar van Florsi Florsa
De gitaren van Center of the Sun doen erg Pink Floyd aan, dat klinkt erg fijn. Ik vind de zang wat minder.

TheArtfulDodger
Dat Tears From The Moon met Sinéad O'Connor (Tiësto's in Search of Sunrise Mix) in die tijd geen
vette hit is geworden, daar kan ik met mijn hoge hoed niet bij.