Toni Braxton - Ultimate Toni Braxton (2003)

R&B
Label: Arista

1. Give U My Heart (4:01)

met Babyface

2. Love Shoulda Brought You Home (4:51)
  3. Another Sad Love Song (3:50)
  4. Breathe Again (4:15)
  5. Seven Whole Days [Live] (4:40)
  6. You Mean the World to Me (3:59)
  7. How Many Ways (4:26)
  8. You're Making Me High (4:06)
  9. Let It Flow (4:09)
  10. Un-Break My Heart (4:28)
  11. I Love Me, Some Him (4:37)
  12. I Don't Want To (4:17)
  13. He Wasn't Man Enough (4:00)
  14. Just Be a Man About It (4:16)
  15. Hit the Freeway (3:48)

met Loon

16. Watcha Need (3:38)
  17. The Little Things (4:31)
  18. Un-Break My Heart [Soul-Hex Anthem Radio Edit] (3:35)
avatar van NewYorkCityLight
Jammer van de grote hoeveelheid ballads. 'Unbreak My Heart' vind ik wel echt mooi en was ook terecht één van de grootste Billboard hits van de jaren '90. Maar op dat nummer na vind ik de ballads niet veel aan. Juist de up-tempo tracks zijn de nummers waar Toni het van moet hebben en helaas zijn dat er veel te weinig. Met name 'You're Makin' Me High', 'He Wasn't Man Enough' en 'Hit the Freeway' zijn zeer sterk. Verder zijn nog 'Give U My Heart' en 'Watcha Need' up-tempo nummers en dat is het.

12 ballads dus. Veel te veel. Jammer, want als dit album vol stond met knallers als bovengenoemden dan was het cijfer ook veel hoger uitgevalen.

Ook inderdaad teveel ballads hier. Terwijl ze voldoende up tempo materiaal ten tijde van deze verzamelaar had om een betere verdeling te maken. Ooit aangeschaft voor de twee niet eerder uitgebrachte tracks maar die blijven vandaag de dag ook niet overeind . 2 en halve ster .