Cliff Richard - 1970's (1998)

Alternatieve titel: Cliff in the 70's

1 stem

Label: EMI

1. Devil Woman (3:36)
  2. When Two Worlds Drift Apart (4:15)
  3. Love On (Shine On) (3:04)
  4. I'm Nearly Famous (3:54)
  5. Nothing Left for Me to Say (3:54)
  6. Bang Bang (My Baby Shot Me Down) (3:10)
  7. Don't Move Away (3:05)
  8. Green Light (3:59)
  9. No One Waits (3:41)
  10. Lovers (3:00)
  11. Why Should the Devil Have All the Good Music (4:08)
  12. Needing a Friend (2:57)
  13. A Brand New Song (2:47)
  14. Help It Along (2:52)
  15. Power to All Our Friends (3:02)
  16. Fire and Rain (4:15)
Pieter Paal
Hetzelfde als bij 60s. De sterkste nummers vind ik hier 'Devil woman' dat een grote Amerikaanse hit was, 'When two worlds drift apart' en 'Power to all our friends', dat ook een songfestivalnummer was en het vrolijke 'A brand new song'. Olijfje is aanwezig op 'Don't move away'.

avatar van Wandelaar
Heel aardige verzamelaar, ik heb in een iets goedkoper hoesje de in 1999 uitgebrachte versie op het Hoornse Disky label, waarbij de tracklist dezelfde is.

Cliff Richard deed ook in dit decennium nog volop mee, vooral dankzij zijn come-back songfestivallied Power to All Our Friends. Een nummer met een boodschap, dat in het Laatste Uur van Radio Veronica op 31 augustus 1974 nog eens plechtig werd gedraaid. IJzersterk is opener Devil Woman dat moeiteloos wedijveren kan met Evil Woman van ELO. When Two Worlds Drift Apart is beslist een mooi nummer van zijn onderschatte album Every Face Tells a Story (1977). Daarvan ook het prachtige No One Waits.

Goed songmatariaal verder, al moet me van het hart dat Bang Bang (My Baby Shot Me Down) en de Taylor-cover Fire and Rain op z'n minst overbodig zijn. Vreemd natuurlijk dat we voor een verzamelaar met deze titel zijn beste nummers uit 1979 missen. Dan heb ik het over: Carrie en We Don't Talk Anymore. Ook op EMI uitgebracht, dus dat kan het probleem niet geweest zijn. Desondanks een meer dan aardig overzicht van de man met de gouden stem. In ere hersteld inmiddels en dat verdient hij.