Teddy Thompson - Separate Ways (2005)

Label: Verve

1. Shine So Bright (3:00)
  2. I Should Get Up (3:04)
  3. Everybody Move It (2:57)
  4. I Wish It Was Over (2:36)
  5. Separate Ways (5:36)
  6. Sorry to See Me Go (2:58)
  7. Altered State (4:31)
  8. Think Again (3:33)
  9. That's Enough Out of You (2:41)
  10. No Way to Be (4:49)
  11. You Made It (3:30)
  12. Frontlines (8:46)
Ja hoor, dit is de eerste cd "had ik die maar eerder gehoord dan had ie waarschijnlijk hoog in mijn jaarlijstje komen te staan".

Zoon van Richard en Linda Thompson en dan ook nog eens hulp van Rufus en Martha Wainwright (Rufus was op het debuut overigens ook aanwezig): dan kan het haast niet fout meer gaan.

De country/folk-invloeden zijn zeker te herleiden naar pa en ma, de sfeer vind ik heel erg overeenkomen met vriend Rufus.

Mooie cd, die ik nog veel luisterbeurten moet geven om hem echt op waarde te schatten en op langere termijn een plaats in die lijst te geven.

Tijdje terug was hij bij Jools en dat klonk echt heel mooi. Als ik aERodynamIC zo hoor moet ik dit toch nog maar eens gaan luisteren.

gisteren live gezien op Eurosonic, wat een geweldige stem heeft deze man! ik vind dat hij live wel wat meer variatie mag bieden.
desalnietemin een erg goede performance en mooie muziek

avatar van Carolaah
Heb meteen 'seperate ways' opgezocht na het zien van 'My best friend's girl' (wat eigenlijk net was),..

wat een mooi nummer en mooie tekst ook.. misschien eens zien wat deze man nog meer te bieden heeft..

avatar van Yamato
1,5
Niet veel aan. Think Again vind ik het beste gedeelte van het album. De rest doet me niet zo veel.

avatar van Rounder
Als hij net zo goed gitaar kon spelen en liedjes schrijven als zijn vader dan was het een wereldtopper geworden. Helaas is dat niet zo en blijft voor mij dit album het enige wat ik kan waarderen aan Teddy Thompson. Maar wat een heerlijke stem inderdaad.

avatar van MoKnows
Wat is en blijft 'No Way To Be' na al die jaren toch een schitterend nummer!