Juelz Santana - What the Game's Been Missing! (2005)

Label: Def Jam

1. Intro (2:18)
  2. Rumble Young Man Rumble (2:35)
  3. Oh Yes (3:01)
  4. Shottas (4:35)

met Cam'ron en Sizzla

5. Clockwork (3:05)
  6. Kill 'Em (3:27)

met Cam'ron

7. This Is Me (2:55)
  8. Make It Work for You (3:51)

met Lil' Wayne en Young Jeezy

9. Whatever U Wanna Call It (4:11)

met Hell Relll

10. Gangsta Shit (3:09)
  11. Lil' Boy Fresh (3:54)
  12. Good Times (3:30)

16. Kid Is Back (2:47)
  17. Changes (3:51)

met Razah

18. I Am Crack (3:38)
  19. There It Go (The Whistle Song) (3:01)
  20. Violence (4:14)

met Bezel

21. Daddy (4:09)
  22. Mic Check (2:57)
avatar van WeSSeL..
Heb dit album in mijn bezit en vind het een zeer mooi album met als hoogtepunten : Oh Yes.. Murda Murda.. Gone.. Changes.. Violence en Daddy.. Maar het mooiste nummer van het album is There It Go (The Whistle Song). Kan er geen genoeg van krijgen. Die beat gewoon met dat fluitje erbij. Het enigste minpuntje is bij dit album denk ik toch wel de lengte, er zou best wel wat af mogen. Vandaar het halve sterretje eraf. Maar wel een aanrader voor mensen die een beetje van het ruwe rap met goede beats en mindere teksten houd.

avatar van musicfriek
Ik vind dat nummer nou juist superirritant!!! (The Whistle Song), na 2 keer luisteren was ik er al schijtziek van.... En hij doet toch ook mee op dat nummer van Chris Brown's Run it?

avatar van WeSSeL..
Jaa. Dat is Juelz Santana met de remix. Daar vind ik hem minder, ik vind de normale versie van Run It mooier.

mm run it is nog een beetje mooi dankzij juelz

Snowman
Die beat van the whistle song is zo lekker met dat fluitje.

Ik vind dit wel n goed album, maar op Back Like Crooked Crack Vol. 1t/m3 staan toch ook wel nummers die ik beter vind dan sommige van dit album en die staan er niet op...

avatar van seanpuffy
Hihi the whistle song is wel grappig maar wel best cool

avatar van seanpuffy
ik heb net dit album 2x volledig beluisterd en om eerlijk te zijn ik had er wel meer van verwacht. buiten een paar super songs bevat dit album net boven het gemiddelde nummers dat is wel spijtig. het album word ook snel eentonig.

3.5

avatar van Steez
Vind dit nou echt een kutcd. Dit terwijl ik Juelz altijd wel ok vond (Althans From Me To U en Back Like Cooked Crack vol. 2) vond ik wel relaxt, maar dit...... Nee niet mijn ding.....

Mezelf
Simplistische beats met nog simpelere (als dat al een woord is) rhymes. Je moet er van houden. Poëtisch is het gewoon allemaal top notch alleen het heeft naast de gebruikelijke drugs-nummers (parodiën zou ik bijna willen zeggen) en de gebruikelijke Rep Your (dip)Set nummertjes dan ook weinig inhoud.

Maar zoals ik al zei, je moet er van houden, dat doe ik wel, 4 sterren omdat het gewoon een heel sterk album is.

Oh en btw Mic Check is sick, zijn flow daarop is gewoon meester!

avatar van Reijersen
1,5
Juelz heeft een totaal nietszeggende flow, sommige producties zijn op zich wel oké, maar voegen toch evengoed weinig toe qua originaliteit. Dit is weer zo'n niet-mijn-hiphop-plaat.

1,5 ster.

avatar van The SS
vind there it go en mic check de vetste nummers de rest is ok

Reijersen schreef:

1,5 ster.

Opzich niet. Zijn flow is een van de beteren in tegenwoordige rap. Ik zal het woord "poëtisch" maar niet meer noemen, dat is sommigen hier toch iets te hoog gegrepen, maargoed de manier waarop hij zijn teksten in zijn nummers stopt (en vooral laat klinken) is toch wel redelijk geniaal.

Had net het album weer eens geluisterd en vind het nog steeds even goed.

avatar van MJ_DA_MAN
Mezelf schreef:
Ik snap echt niet hoe je daarbij komt over zijn flow, gezien ik echt niet zou weten waarom hij nou een betere zou moeten hebben dan de gemiddelde hedendaagse rapper. Zelfs in de commercieele scene zou ik hem nog niet bij de beste plaatsten. Ik ken geen volledige albums van hem dus kan niet al zijn teksten beoordelen, maar ook snap ik niet hoe je het woord poëtisch kan gebruiken voor zijn teksten. Maar goed, het zal wel smaak zijn hè.

Relax
Mezelf schreef:

Had net het album weer eens geluisterd en vind het nog steeds even goed.

Gast, ga is leren wat "poëtisch" inhoud, ga dan maar oordelen, anders klink je als een lege vat. (zonder inhoud)

Veel plezier.

Leeg vat.

Relax
Leeg vat.

Xander

Mezelf
Kijk dit is nou het verschil. Ik kom met argumenten, ik geef mijn mening. Jij gaat er tegen in met persoonlijke dingen alsof je alles beter weet en alles beter kan. Maarja, nu verraad je jezelf dus maar weer eens he.

JustaRascal
Ik haat dit soort muziek normaalgesproken maar dat nummer "Violence" klonk heel tof in een trailer van een film.

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Relax schreef:

Anders klink je als een leeg vat. (zonder inhoud)

Ooit een leeg vat mét inhoud gezien?

Lip
dope cd, met this is me, o yes, en daddy als uitschieters

Harco
Album blijft koning. Dipset sowieso; mannen stoppen tonnen humor in hun lyrics, veel tongue-in-cheek shit.

avatar van Flipm0de
Vandaag sinds jaren weer eens even opgezet, en nog steeds een vermakelijk album. Shottas, Violence, Mic Check, en Rumble Young Man Rumble allemaal prima tracks, met typisch dipset sausje er overheen gegoten. Op zijn tijd is Dipset gewoon lekker om op te zetten, Juelz en Cam'ron zijn duidelijk de beste twee uit de groep.