The Peter Malick Group featuring Norah Jones - New York City (2003)

Blues / Jazz
Label: Koch

1. New York City (5:07)
  2. Strange Transmissions (4:08)
  3. Deceptively Yours (4:19)
  4. All Your Love (4:36)
  5. Heart of Mine (5:08)
  6. Things You Don't Have to Do (3:13)
  7. New York City [Radio Edit] (3:50)
Social_Mask
Norah Jones klinkt hier echt geweldig. Zo moet ze ook een beetje haar solo albums gaan maken. Zó mooi klinkt dit. Met name All Your Love en Things You Don't Have to Do. Echt prachtig is dit. Ook de rest is gwn geweldig. Geef hier 4,5*. Het kan ooit nog een 5*. Maar daavoor is dit te kort. Vervelen zal Norah Jones me NOOOOIT.

Social_Mask
Net een soort van remix van het nr NY City gehoord en dat klonk echt geweldig. Er was een stukje rap bij en Norah Jones paste er echt perfect bij. Zou leuk zijn om haar op rapnrs te horen.

avatar van Thuurke
De beste Norah Jones plaat die ze ooit gemaakt heeft, jammer dat er maar 7 nummers op staan. Ik snap niet waarom ze ooit in het hokje Jazz is geduwd, maar dit is zeker een van de betere bluesrock platen van de afgelopen jaren, met vleugen Bonnie Raitt en Janis Joplin. Ze had inderdaad al haar soloplaten met deze band moeten opnemen. Mijn favoriet is Heart of Mine....be still...(and shiver).

avatar van the sm
mooi verhaal hoe ik dit album ondekt heb
ik was de film.Runaway jury aan het kijken.[topfilm]
aan het einde van de film klonk het nummer heart of mine
na wat gegoogle kwam ik op dit album
prachtig album.
thanks

avatar van the sm
Thuurke schreef:

ben het zeer met je eens [still shiver ]

avatar van heartofsoul
Wat is dit een vreselijk saai album. Het wachten op een werkelijk sprankelend nummer werd helaas niet beloond. En ik vind de zang van Norah Jones nog minder interessant dan op haar reguliere solo-albums. Ook het geluid van The Peter Malick Group kon mij niet erg bekoren, al hoorde ik wel een paar maal boeiend gitaarspel van Peter Malick. Maar dat kan voor mij het album niet redden.

avatar van Twinpeaks
Prima mini album dit. Goede strakke band , Norah klinkt meer dan goed en dat klein beetje uptempo doet haar goed. Het is niet avontuurlijk maar saai wil ik het toch niet noemen. Degelijke kwaliteit. 3.5 sterren