Splashh - Comfort (2013)

6. Lemonade (2:56)
  7. Feels Like You (3:01)
  8. Washed Up (3:09)
  9. Strange Fruit (3:06)
  10. Lost Your Cool (4:03)
  11. Sun Kissed Bliss * (3:52)
avatar van thetinderstick
Ik heb een paar nummers hiervan beluisterd.. klinkt erg leuk! Doet me tegelijk denken aan Oasis, MGMT en the Strokes.

avatar van thetinderstick
Gezien op Best Kept Secret en wat was dat goed! Ik ga deze plaat toch maar eens aanschaffen...

avatar van De Roerbakmie
Inderdaad een lekker album, eerste luisterbeurt is nu bezig.

avatar van rzasa
Hey leuk dat deze uit is. Ik vond de singles alvast erg leuk. Twee leden komen uit Nieuw Zeeland, maar de band is opgericht in Londen.

avatar van thetinderstick
Plaat eindelijk in bezit en het is inderdaad een lekker -verslavend- plaatje. Een bepaalde rauwe jonge honden energie die doet denken aan heel veel bands (Oasis, Nirvana, My Bloody Valentine, Placebo, MGMT) maar toch een eigen smoel heeft. En live vond ik ze dus zeer sterk, waarbij de nummers wat meer uitgesponnen worden waardoor de psychedelische kant goed uit de verf komt.

'All I Wanna Do', 'Need It', 'Headspins', 'Vacation, 'Strange Fruit' en 'Lost Your Cool' zijn op het moment favoriet.

Splashh is fris en fruitig, vies en vuizig. Precies waar ik zin in heb!

Lees hier een recensie over Splashh:
Through The Noise - allisonrotterdam.tumblr.com

avatar van fatima
Dat 'eigen smoel' vind ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenvallen, het lijkt allemaal wel heel erg op iets anders (naast de al genoemde bands klinkt de opener als Pixies met gastzanger en So Young als een licht opgevoerde Jesus & Mary Chain). En Tame Impala is ook niet heel ver weg. Maar OK, luistert wel lekker weg inderdaad, zeker met dit mooie weer. Dus ik doe mee. Gezelli hoor....

avatar van VladTheImpaler
Na de twee vooruitgeschoven singles All I Wanna Do en Vacation was ik benieuwd naar het album en ik moet zeggen dat het album een lekker album dat heerlijk past bij de zomer. De invloeden zijn vrij duidelijk te horen, maar dat stoort mij niet. Favorieten zijn Feels Like You, Vacation en All I Wanna Do. Vooral Feels Like You vind ik heerlijk, beetje fuzz en trippy door de zang.

Splashh brengt je niet echt in de Comfort-zone. De muziek van deze plaat is namelijk nogal vet overgeproduceerd en dat klinkt niet altijd even prettig. Een ander probleem is dat de songs niet allemaal even goed zijn, ook al proberen ze dit achter deze productie weg te poetsen. De besten zijn eigenlijk de eerste twee nummers en Feels Like You.

Het geluid is een soort Oasis maar dan met Tame Impala invloeden. Nou zou dat juist wel weer wat voor mij kunnen zijn, maar helaas verzuipen dus ook die paar goede dingen in de geluidsbrij of is dus de songkwaliteit te laag. Ook klinkt de plaat door de productie te eenvormig. Kortom, ik ben niet zo positief.

avatar van DjFrankie
Album dat daadwerkelijk geweldig los barst met de eerste 4 nummers, 60 meets 90's.

Helaas kakt het op het einde iets in maar verdomme wat luistert dit lekker weg. Je wordt hier echt helemaal vrolijk van. Temples meet Tame Impala zou ik het omschrijven.

De 3 clips toegevoegd

avatar van Lars Muziek.
Splashh treed morgen voor een leuke kleine prijs op in Rotterdam,
voor 9 euro kan je ze morgen avond, live zien om negen uur bij Rowtown!!