letlive. - The Blackest Beautiful (2013)

Rock / Punk
Label: Epitaph

1. Banshee (Ghost Fame) (4:02)
  2. Empty Elvis (3:04)
  3. White America's Beautiful Black Market (3:40)
  4. Dreamer's Disease (3:42)
  5. That Fear Fever (3:28)
  6. Virgin Dirt (4:45)
  7. Younger (3:13)
  8. The Dope Beat (4:26)
  9. The Priest and Used Cars (3:46)
  10. Pheromone Cvlt (4:05)
  11. 27 Club (7:28)
avatar van Don Cappuccino
Het openingsnummer is inmiddels te beluisteren en dat overtuigde me niet echt. Rare productie, klinkt heel erg modderig. Er zitten wat raps in en de cleane zang is een stuk gladder geworden. Ritmisch zit het weer fantastisch in elkaar, dat doet me echt denken aan Refused.

avatar van Gloeilamp
Heel erg benieuwd hiernaar! Fake History is een geweldig album, en draai ik nog regelmatig.

avatar van legian
moet zeggen dat Banshee best wel lekker klinkt, ben benieuwd.

Inmiddels volledig te streamen: The Blackest Beautiful

Morgen maar eens doen.

0,5
Wat een hippe jongens zeg, en die muziek ook!
't lijken de 90's wel...

Vranck schreef:
Wat een hippe jongens zeg, en die muziek ook!
't lijken de 90's wel...

Natuurlijk heeft Letlive. invloeden van post-hardcore als Refused en Glassjaw maar het klinkt echt niet gedateerd.

avatar van Gloeilamp
Ik heb The Blackest Beautiful net voor de eerste keer beluisterd, en net zoals bij de eerste keer Fake History ben ik er nog niet echt kapot van. Het klinkt allemaal erg sterk, maar het blijft nog niet zo goed hangen allemaal. That Fear Fever is nu de uitschieter, catchy refreintje en overduidelijk Letlive. (moet ik nu nog een punt zetten? ) Ik ga The Blackest Beautiful de komende tijd zeker meer beluisteren.

avatar van Don Cappuccino
Nu ook op hogere kwaliteit beluisterd en de productie is gewoon weer een slachtoffer van de moderne geluidstechnieken. De drums klinken op sommige momenten gewoon vervormd en in het algemeen klinkt het allemaal vrij modderig. Soms heb ik ook het gevoel dat er wat auto-tune over de stem van Jason Butler gegooid is. Luister maar eens naar de cleane zang op White America's Beautiful Market, dat klinkt echt niet natuurlijk. En dat is echt niet nodig. Voor de rest is het songmateriaal sterk maar de productie zorgt er voor dat een groot gedeelte van de dynamiek er uit gezogen wordt.

avatar van legian
Ben het eens met Don betreft de productie, het doet de plaat toch wat te kort.
Desalwelteplus weten ze hier weer een lekker album neer te zetten.

Ook hier weten ze weer veel verschillende samen te voegen tot een geheel, uiteraard met de energieke aard van Letlive.
Een favoriet heb ik (nog) niet echt, hoewel Banshee, That Fear Fever en Virgin Dirt er toch lichtelijk uitschieten, maar nergens springt er eentje echt uit.
Nu is dat geen slecht iets overigens, aangezien het hele album redelijk constant blijft.
Waar Fake History me vrij snel wist te grijpen lukt dat hier nog niet.

Ik ben erg benieuwd hoe dit live overeind blijft staan, helemaal gezien er dan een 'natuurlijker' geluid uit komt.
Nog een maandje en we zullen het weten

Uiteindelijk net iets minder dan de vorige.