IQ - Seven Stories into 98 (1998)

Label: Giant Electric Pea

1. Capital Letters (In Surgical Spirit Land) (3:49)
  2. About Lake Five (5:27)
  3. Intelligence Quotient (8:18)
  4. For Christ's Sake (5:17)
  5. Barbell Is In (4:53)
  6. Fascination (7:03)
  7. For the Taking (4:33)
  8. It All Stops Here (7:54)
  9. Eloko Bella Neechi (5:15)
avatar van Gert P
Wat zou ik deze dubbelaar graag willen hebben, hoewel hij hier als enkele staat afgebeeld.
Mooie songs als Eloko, en It all stop's here natuurlijk.

avatar van Jester
In the online store van Giant Electric Pea kun je hem bestellen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Beetje een mixed bag... maar It All Stops Here is inderdaad geweldig (ik kan me nog vaaglijk iets van de sensatie herinneren toen ik dat voor het eerst hoorde, live in de Boerderij).

Ik had hem indertijd als enkelaar toegevoegd omdat ik deze opgepoetse versie en de originele Seven Stories Into Eight eigenlijk als twee aparte platen beschouw, maar strikt genomen hoort laatstgenoemde hier inderdaad achteraan.

avatar van Gert P

Ja maar dan zit je toch met de betalingen!
En hoe zie ik dan of het de 2 disc of 1 disc is?
Snap niet dat je dit soort spul gewoon niet in een winkel kan kopen.
En dan willen ze downloaden tegen gaan!

avatar van ChrisX
Er is maar 1 versie bij mijn weten van dit album en dat is een 2-cd versie waarbij op cd 2 hetzelfde staat als cd 1 maar dan zonder track 9. Let wel: op cd 2 staat een nog al slechte overgezette kopie van de originele cassette Seven Stories Into Eight en is eigenlijk alleen interessant voor historische waarde.

De band heeft dit album toendertijd snel opnieuw opgenomen om rond de dure Subterranea tour iets bijzonders in de handel te hebben bij die concerten.

avatar van Jester
Ik ken twee nummers van dit album die absoluut tot de betere nummers van het vroege IQ behoren: It all Stops Here en Intelligence Quotient, maar dan van J'ai Polette D'Arnu. Ook zo'n vage verzamelaar.

avatar van Gert P
Mooi voor bij de verzameling.
Heb hem nu ook en de 2 cd's hebben verschillende titels.
Overigens staan er mooie nummers op zoals Eloko belle Neechi, For the taking en de eerdere genoemde nummers.