Neil Innes - Erik the Viking (1989)

1 stem

Score
Label: Sonet

1. Music Suite (21:49)
  2. Intro Music (0:25)
  3. Erik the Viking (The Story): Erik & Grandad / Freya's Cave / Ravensfjord / Loki & Keitel / Preparing to Go / Farewell / Halfdan the Black / Place Sitting / At Sea / Drowning / Hy-Brasil / Aud's Bedchamber / Cloak Invisible / Celebration / Loki & Keitel (48:52)
  4. Home Again (0:33)
neo
Talentvol lid van de Monthy Pynthon groupering is die componist Neil Innes. Dat doet ie erg leuk met een heerlijke volle symfonische score vol met grootste orchestraties. Er is daar het heroische thema voor Erik, het Middeleeuwse geluid ervan, het koor wat traditioneel inkomt bij een wonder (Hey we zijn in Brazilië!). Soms raakt Innes zijn muziek wat bedolven in de grappige dialogen, de vele kling klang zwaardgevechten en de vele schreeuwerige typetjes in de film. Desondanks een zeer goede ondersteuning.

De suite op dit album is grandioos, waarna er al snel een hoorspel volgt van 48 minuten van grote delen van de dialogen van de film inclusief alle geluiden en score van Innes. De film niet kennende moet ik zeggen dat zoiets toch best leuk is om te luisteren. Regelmatig deed ik niet anders door een nogal slechte film aan te zetten, enkel voor de score van wie dan ook.