Mikis Theodorakis - Serpico (1973)

Griekenland
Score
Label: Sakkaris

1. Theme from Serpico (3:29)
  2. Honest Cop (3:16)
  3. Alone in the Apartment (4:10)
  4. Meeting in the Park (2:17)
  5. Shoe Shop (3:08)
  6. On the Streets (4:30)
  7. Flashback (4:33)
  8. Laurie's Fable (1:45)
  9. Disillusion (1:56)
  10. End of Title (4:00)
Tjah , theodorakis die zijn stijl enigzins behoudt maar wel afzwakt en in een licht thema zet. Voor de echte Mikis : Zorba de Griek.

avatar van John Barry
Theme from Serpico vindt ik een prachtig en ontroerend muziekstuk. Dit thema komt een aantal keren in verschillende variaties terug op de score. De score bestaat vooral uit jazz muziek. De jazz muziek luistert lekker weg.
De track Alone in the Apartment vindt ik toch wel een nummer wat het vermelden waard is. Ik vindt het prachtig en rustgevend jazz stuk met mooie rol voor trompet en saxofoon. ( als je goed luistert hoor je ook flarden van het hoofdthema in dit nummer ). Shoe Shop vindt ik ook een goede jazz track, hierin is het hoofdthema erg duidelijk te horen. De soundtrack sluit naar mijn mening met track 10 erg mooi af.

3,5 ster