High on Fire - Spitting Fire Live Vol. 1 (2013)

Label: eOne

5. Last (6:30)
  6. Fertile Green (4:32)
  7. Speedwolf (4:27)
avatar van [WZ]
Dubbel Live plaat van de raggende heren!
Als de 2 optredens op Roadburn enige indicatie zijn wordt dit een prachtplaat, maar hangt natuurlijk erg van de geluidskwaliteit en mix af bij live-albums..

avatar van Thenop
Ik heb mijn paarse vinyl binnen en ben zeer gelukkig. De mix is uitstekend te noemen, grof zoals het hoort bij HoF maar nergens verzandt het in een brei. De mannen waren ook zeer in vorm, vooral de stem van Matt Pike is zelfs goed te noemen (en dat is vaak het struikelblok live).
Absolute aanrader wat mij betreft.

avatar van Thenop
Btw: zelfs zonder Hung, Drawn and Quartered is ie goed... verkeerde mastertape gebruikt, nummer ontbreekt op alle eerste persingen...

Echt? Haha, das klote voor die LP-fanaten
Ach, dan zullen die over n paar jaar wel extra veel geld waard zijn.

De muziek zelf is idd prima zoals altijd, en inderdaad een goed live geluid!

avatar van Thenop
Geldt ook voor de cd's.....

Ik las dat de mix van Kurt Ballou was, vandaar dat-ie zo goed klinkt!

avatar van [WZ]
Haha, wtf, ik merk 't nu ook pas! Bij mij is idd Hung, Drawn & Quartered eigenlijk gewoon het 2e deel van The Face Of Oblivion!!
(Niet dat je hem idd mist; één geweldige track tussen evenzovele andere geweldige tracks..)

En is er dan ook al een 2e print gemaakt, een gefixte versie ergens (digitaal?) te vinden?

avatar van Thenop
Ja Hung, Drawn and Quartered is te horen op Soundcloud..

SoundCloud - Hear the world?s sounds

avatar van GothicBowie
High On Fire is een Amerikaanse stoner metalband uit Oaklands. Live hebben ze een enorme reputatie en dat zullen we geweten hebben. Na zes albums vonden ze het tijd om een live album uit te geven en dan wel direct een dubbelalbum. High On Fire is een band die naar mijn mening een kruising is tussen Mastodon en Pantera. Dan geef ik graag een extra complimentje aan drummer Des Kensel die toch een extra dimensie geeft aan de riffs die Matt Pike uit zijn vingers tovert.

Na De Vermis Mysteriis uit 2012 kwam er dit jaar een live album bij op de naam van High On fire. Sinds zanger en gitarist Matt Pike sober staat, is het zeker een must voor de fans van zware, agressieve maar ritmische melodiën om hen eens live aan het werk te zien. Voor wie dat niet kan, is er nu dus dit album. De opnames zijn gemaakt tijdens een optreden in november 2012 te New York. Aan de sterkte en de kracht van hun muziek valt zeker niet te twijfelen. Over het nut van deze cd dan weer wel vind ik. Het lijkt meer op een ‘best of’ waarop af en toe wat applaus en gejuich te horen valt. Dit is niet alleen als kritiek bedoeld, maar ook als een soort compliment. Live klinken ze namelijk zo goed als hetzelfde als op hun albums. Iets waar niet elke band in slaagt.

lees meer :
High On Fire - Spitting Fire Live Volume 1 & 2 - Snoozecontrol.be