Vicious Rumors - Sadistic Symphony (2001)

Label: Point

1. Break (5:08)
  2. Sadistic Symphony (5:47)
  3. March of the Damned (5:14)
  4. Blacklight (8:08)
  5. Puritan Demons (4:18)
  6. Born Again Hard (3:47)
  7. Neodymium Man (4:35)
  8. Elevator to Hell (3:59)
  9. Cerebral Sea (5:00)
  10. Ascension (1:23)
  11. Liquify (5:10)
avatar van Sinner
Ook deze cd van Vicious Rumors is meer dan behoorlijk te pruimen vind ik. Geoff Thorpe heeft intussen wel weer zijn volledige band vervangen maar echt schaden doet het de songs niet. Zanger Morgan Thorn heeft wel een stem die erg ruw klinkt (af en toe een beetje richting Paul Di'Anno maar dan gevarieerder) maar dat past op zich wel bij de modernere en agressievere songs die VR speelt op deze cd. (hij bleef overigens ook maar voor één cd'tje hangen in de band - op de nieuwe cd Warball (erg sterk trouwens) is het weer iemand anders die de zang overneemt - nl James Rivera).

Break, Born Again Hard en Liquify zijn erg sterke, catchy moderne metal songs terwijl Elevator to Hell en Puritan Demons vooral terug doen denken aan ouder werk van de band. Wel heel jammer dat de productie het wat laat afweten (doet erg goedkoop aan). Maar toch nog dik een 3.5.

avatar van LinkinPark90
Ook dit album van Vicious Rumors kan ik zeker waarderen. De band klinkt wel helemaal anders dan op 'Digital Dictator'.
Morgan Thorn is een goede zanger, klinkt wat ruwer maar past wel op het songmateriaal van deze plaat.
Hoewel Carl Albert hun beste zanger blijft en ze met hem het beste werk uitgebracht hebben vind ik dit ook een sterk album. Jammer dat ze met Morgan Thorn maar 1 plaat hebben uitgebracht.