Freestylers - The Coming Storm (2013)

Electronic

13. Fall from Grace

met Maikal X

avatar van RogerV
1,5
Hee een nieuwe Freestylers. Dat werd tijd.

avatar van RogerV
1,5
Maar eens geluisterd. En dat is een vervelende ervaring. Een zeer matig album. Het valt me tegen. De afgelopen hebben ze wel enkele zeer goede breakbeat singles uitgebracht die me wel hoop gaven op een goed resultaat. Maar van dat elan is niets meer te vinden op dit album.

Dit album is duidelijk gemaakt in een soort wanhoop naar een nieuwe hit. Men doet vooral andere breakbeat artiesten na en er zit nauwelijks meer een eigen geluid in. Daarbij worden zo her en der de dubstep invloeden er aan de haren bij gesleept en dat is zo als mosterd na de maaltijd dat het een beetje deerniswekkend wordt. Het ragga geluid is meer vervangen door een soort trance sound maar die klinkt ook vrijwel nergens echt geslaagd.

Alleen Yours to waste en You and what army zijn goede nummers. Voor de rest is het allemaal matige muziek die absoluut niet blijft hangen.

Ik had alle albums van de Freestylers. Maar nu niet meer want deze ga ik zeker niet kopen.

avatar van UK-Choonz
0,5
Dit is inderdaad dikke stront. Heel erg afgezakt die club.

avatar van Shelter
Falling is echt een vet nummer, vette bass lijn met zweverige elementen! Snap niet dat mensen die niet zien als het hoogtepunt op dit magere album
You And What Army vind ik juist een ruk nummer, weinig inspiratie vol.
Geheel is inderdaad onsamenhangend en weinig nieuws.