Heart - Greatest Hits (2000)

Alternatieve titel: Greatest Hits 1985-1995

Label: Capitol

1. What About Love (3:42)
  2. If Looks Could Kill (3:41)
  3. Never (4:06)
  4. These Dreams (4:14)
  5. Nothin' at All (4:09)
  6. Alone (3:39)
  7. Who Will You Run To (4:05)
  8. There's the Girl (3:55)
  9. Surrender to Me (Ann Wilson and Robin Zander) (4:05)
  10. All I Wanna Do Is Make Love to You (5:09)
  11. I Didn't Want to Need You (4:09)
  12. Tall, Dark Handsome Stranger (4:03)
  13. Stranded (3:58)
  14. You're the Voice [Studio Version] (4:25)
  15. Back to Avalon (3:40)
  16. Black on Black II (3:52)
  17. Will You Be There (In the Morning) (4:29)
  18. The Road Home (3:35)
DutchViking
Alone heb ik al zo vaak gehoord, maar ik blijf het een prachtig nummer vinden. Ook All I Wanna Do... en What About Love springen er bovenuit, de rest kan mij minder bekoren.

avatar van the viking
Greatest hits is in dit geval misleidend omdat drie van hun grootste en beste hits er niet op staan te weten :
Magic Man,Barracuda en het prachtige Crazy on You !

DutchViking
Klopt, maar dit is een compilatie met daarop uitsluitend de hits tussen 1985 en 1995. Dat staat overigens niet op de hoes aangegeven, wel raar eigenlijk.

Die nummers die je opnoemt, zijn zeker de moeite waard en horen op een 'normale' best of zeker thuis

avatar van the viking
Staat er overigens wel op hoor, kijk maar eens goed !

greetz. the viking

Ja, ik zie het nu pas

Maar op mijn exemplaar staat het er niet op, want daar staat alleen Greatest Hits onderaan. Best wel verwarrend.

DutchViking schreef:

Ze staan wel op de dubbel cd The Essential Heart !

avatar van titan
titan (crew)
Ik heb helemaal niets met die typische Amerikaanse AM-rock die gespeeld wordt door van die blonde types met frisgefohnde koppen, maar op een of andere reden heb ik wel een zwak voor Heart.

Komt denk ik door de fraaie stemmen van de gezusters Wilson, die de stoere pompeuze rockdeunen een wat zachtaardiger gezicht geven. Van de laatste uithaal in de ballad Alone kan ik nog altijd meters kippenvel krijgen, wat een gevoel zit daar in!

the viking schreef:
Magic Man,Barracuda en het prachtige Crazy on You !

met vriendelijke groet the viking

Koop Greatest Hits uit 1980. Dat is een goed overzicht van het beste uit Heart's beginperiode.

Gekke vraag, iemand die nog meer nummers kent (hoeft niet van Heart te zijn) met daarin een soortement harmonische gitaarsolo? Geweldig dat scherpe, snijdende én melodieuze gitaarspel in Stranded. Op het einde van het nummer hoor je Mark 3 keer dat kenmerkende loopje inzetten. Evanscence heeft ook zoiets in Haunted. Iemand tips?

avatar van musician
Hoewel Heart er prima in is geslaagd om in de tijdsperiode van deze Greatest Hits te overleven, met een paar grote top 10 hits, verkies ik toch de muziek van Heart van jaren '70.

De muziek was eerlijker, composities toch wat beter en het ontbrak volledig aan de gladde productie die zo kenmerkend is voor de nummers die op dit verzamelalbum staan.

Maar ik geef toe, er waren vele liefhebbers te vinden voor Alone en All I want to do is making love to you. Maar ik ben bang dat dat een andere generatie is dan die ten tijde van Magic man, Crazy on you en de cd's Dreamboat Annie en Little Queen.

avatar van gigage
Ach, wat heb ik het land aan man/vrouw duetten. Robin Zander wordt dan ook steevast geskipt. Gelijk maar door met de grootste 80s hit All I Wanna do. Gepolijste Amerikaanse radiorock waar toch nog iets van hart in zit. Best lekker op zun tijd.
You're the Voice (john Farnham cover) is een leuke verrassing.