Bad Company - Rough Diamonds (1982)

Label: Island

1. Electricland (5:29)
  2. Untie the Knot (4:11)
  3. Nuthin' on the TV (3:49)
  4. Painted Face (3:28)
  5. Kickdown (3:38)
  6. Ballad of the Band (2:15)
  7. Cross Country Boy (3:02)
  8. Old Mexico (3:51)
  9. Downhill Ryder (4:14)
  10. Racetrack (4:47)
Zeer matige laatste plaat van de originele Bad Company. Er staan wel een aantal aardige nummers op (Electricland, Untie the knot, Downhill ryder) maar de gladde productie verpest veel.

avatar van Rinus
Een paar aardige tracks, maar eigenlijk kan dit album niet in de schaduw staan van de voorgaande albums.

avatar van RuudC
Je kunt zeggen van Bad Company wat je wil, maar ze gaan wel met hun tijd mee. Nu de band op Rough Diamonds de jaren tachtig betreedt, wordt het langzaamaan ook wat gladder. Dat betekent feitelijk minder blues en iets meer keyboards. De band is echter wel doodgebloed. Ze doen hun ding, maar hier komt niets memorabels uit. Ik snap waarom Paul Rodgers de handdoek hierna in de ring gooide. Op creatief vlak in ieder geval. Vrij gezichtsloos album. Het irriteert niet, het boeit niet.

Tussenstand:
1. Bad Company
2. Run With The Pack
3. Shooting Star
4. Desolation Angels
5. Rough Diamonds
6. Burnin' Sky

avatar van lennert
De laatste met Rodgers kennelijk. Ik wist toen ik Bad Company als idee voor een marathon opperde eigenlijk niet eens dat de band nog zo lang doorgegaan is met albums maken en dat ze ook andere zangers dan Rodgers hebben aangenomen, maar hier zijn we nu alsnog. Opener Electricland klinkt vooral als Foreigner, wat ik dan weer geen probleem vind aangezien ik daar genoeg lp's van heb. De funky vibe die wordt ingezet op Untie The Knot voelt dan ineens wel weer heel vreemd aan. Een song als Painted Face vind ik dan toch weer wel erg leuk, maar op tracks als Ballad Of The Band en Cross Country Boy vind ik het vooral veel te jolig worden.

Toch, Rodgers zingt nog steeds goed en het duurt allemaal ook niet te lang. Wel het minste album tot nu toe, maar het kan nog steeds erger.

Voorlopige tussenstand:
1. Shooting Star
2. Run With The Pack
3. Bad Company
4. Desolation Angels
5. Burnin' Sky
6. Rough Diamonds

gar
Vorige week The Swan Song Years 1974 - 1982 gekocht en inmiddels 2x helemaal geluisterd. De 1e twee van Bad Company heb ik al een hele tijd op cd en vond ik errug goed en maakten regelmatig een rondje in mijn cd speler.
Maar bij nader inzien is dit mijn favoriete BC album!
Ik heb dus een nogal afwijkende mening/smaak.
Heerlijk relaxed album met errug goede songs.
Een dikke 4,5