Michael Schenker Group - By Invitation Only (2011)

Duitsland
Label: The Store for Music

1. Run to the Hills (4:08)

met Robin McAuley, Pete Fletcher, Tony Franklin en Brian Tichy

2. Save Yourself (5:57)

met Robin McAuley

3. Finding My Way (5:20)

met Sebastian Bach

4. All Shook Up (4:23)

met Joe Lynn Turner, Jeff Pilson en Aynsley Dunbar

5. Blood of the Sun (3:53)

met Leslie West, Rudy Sarzo en Simon Wright

6. Doctor Doctor (6:09)

met Jeff Scott Soto, Marco Mendoza en Brett Chassen

7. War Pigs (7:25)

met Tim Owens, Mike Inez en Aynsley Dunbar

8. I'm Not Talking (4:11)

met Mark Slaughter, Jeff Pilson en Aynsley Dunbar

9. Money (6:05)

met Tommy Shaw, Edgar Winter, Tony Levin en Mike Baird

10. Out in the Fields (4:27)

met Gary Barden, Chuck Wright en Brett Chassen

11. Hair of the Dog (4:12)

met Paul Di'Anno, Phil Soussan en Vinny Appice

12. Don't Live Today (3:55)

met Sebastian Bach, Tony Franklin en Eric Singer

13. Politician (5:09)

met Jeff Pilson en Brett Chassen

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Dames en Heren, Michael Schenker zou nu ondertussen een beetje bekender moeten zijn dan voorheen, want de laatste maanden heb ik veel promotie voor hem gedaan middels boxen van UFO en The Michael Schenker Group. Het is mijn favoriete gitarist hoewel ik ondertussen een fel respect heb gekregen voor een Joe Satriani. Wie is de beste? Who cares!

Michael Schenker verstaat de kunst om een quasi perfecte verhalende solo te incorporeren in een song, het mooiste voorbeeld blijft nog altijd het magistrale Rock Bottom van UFO, waar hij jaren het mooie weer heeft gemaakt en mee UFO op de kaart heeft gezet.

Leve Wowhd want gisteren kwam deze in mijn bezit voor nog geen vijf euro. Het is wel een digi-pack, de cd zat er stevig in tot ik hem losmaakte want alle plastieken klemmetjes kwamen mee. Hey, shit happens. Eventuele liefhebbers voor dit album dienen toch vooraf even op Wiki te kijken, want dit album uit 2011 zou een heruitgave zijn van Doctor Doctor: The Kulick Sessions uit 2007, die op zijn beurt een heruitgave zou zijn van Heavy Hitters uit 2005. Recyclage? Yes. Hier volgen nog even die linkjes: klik en klik. Volgende link vat het samen: klik.

Nu is de uitleg achter de nummers en de deelnemende muzikanten ook gegeven wat mij veel knip- en plakwerk uitspaart. Opmerkelijk zijn voor mij de heropgenomen versies van Save Yourself met voormalige MSG-zanger Robin McAuley van toen de McAuley Schenker Group en Doctor Doctor van UFO. Het eerste nummer krijgt mijn duimen omhoog maar bij Doctor Doctor mis ik te veel Phil Mogg van UFO die voor mij nog altijd de zanger blijft voor Michael Schenker. Mijn gedacht, niet meer, niet minder. Natuurlijk kunnen deze versies niet tippen aan de originele versies, waarvan sommige zo in het geheugen geprent zijn, maar voor één keer mag het.

avatar van gigage
De re-re-release (nee ik stotter niet) van een verzamelalbum (Heavy Hitters) staat nu bij de studio albums.
Finding my way (Rush) is wel leuk gedaan met Skid Rows Sebastiaan Bach op zang. En er zijn wel meer leuke tracks. Must have? waarschijnlijk niet.