Mariah Carey - Greatest Hits (2001)

R&B
Label: Columbia

1. Vision of Love (3:31)
  2. Love Takes Time (3:51)
  3. Someday (4:07)
  4. I Don't Wanna Cry (4:51)
  5. Emotions (4:10)
  6. Can't Let Go (4:29)
  7. Make It Happen (5:09)
  8. I'll Be There (4:26)

met Trey Lorenz

9. Dreamlover (3:55)
  10. Hero (4:20)
  11. Without You (3:37)
  12. Anytime You Need a Friend (4:27)
  13. Endless Love (4:21)

met Luther Vandross

14. Fantasy (4:04)
  15. One Sweet Day (4:43)

met Boyz II Men

16. Always Be My Baby (4:20)
  17. Forever (4:01)
  18. Underneath the Stars (3:35)
  19. Honey (5:02)
  20. Butterfly (4:36)
  21. My All (3:53)
  22. Sweetheart (4:24)

met JD

23. When You Believe (From the Prince of Egypt) (4:36)

met Whitney Houston

24. I Still Believe (3:57)
  25. Heartbreaker (4:48)

met Jay-Z

26. Thank God I Found You (4:20)

met Joe & 98 Degrees

27. Can't Take That Away (Mariah's Theme) (4:34)
  28. Against All Odds [Take a Look at Me Now] (3:20)

met Westlife

29. All I Want for Christmas Is You [So So Def Remix] * (3:43)

met Jermaine Dupri & Lil Bo Wow

totale tijdsduur: 1:59:27 (2:03:10)
Dit vind ik dus the best album van Mariah Carey, de beste nummers van haar op 1 CD, toppie! 5,0!

avatar van Wib0__
mu$ic schreef:

Volgens mij is het een dubbel cd.. hahaa

Maar één leuke cd van Mariah (Logisch het is een Greatest Hits)

Van mij krijgt ze een 3,5*

ow ja is ok zo ik bedoelde op 1 album

avatar van LucM
Een zeer complete verzamelaar van deze zeer succesvolle Amerikaanse zangeres, al vind ik CD1 merkelijk beter dan CD2. Aan haar zangkwaliteiten valt niet te tornen, hoewel zij soms te nadrukkelijk wil laten horen hoe goed ze kan zingen, wat soms irritant kan worden.
Maar goed, de meeste songs hierop zijn wel van hoog niveau, vooral op CD1 zoals "Vision of Love", "Emotions", "Dreamlover" en "Fantasy".
Op CD2 vind ik het songmateriaal geleidelijk minder worden, temeer omdat ze steeds vaker naar de gladde R&B neigt.
Schandelijk bovendien dat de kersthit "All I Want for Christmas Is You" in de geremixte versie opstaat, dit heeft helemaal niet de kerstsfeer van het origineel.

avatar van Emile93
Heerlijke verzamelaar van heerlijke muziek. Dit zijn echt de goede nummers. Ik vind het wel jammer dat ze na deze verzamel cd allemaal flutmuziek is gaan maken! Ik denk dat als ze weer eens een prachtig nummer zoals Hero zou maken dat ze wél weer zou scoren in de hitlijsten maar ik denk dat dat er niet in zit...