Loma Prieta / Raein - Loma Prieta / Raein (2013)

Punk / Metal
Label: Deathwish

1. Loma Prieta - Immemorial (0:44)
  2. Loma Prieta - Poverty Map (1:08)
  3. Loma Prieta - Mansion Fire (2:08)
  4. Loma Prieta - Spray Paint (0:34)
  5. Raein - Love and Death (3:32)
sxesven
Droomcombinatie, hoewel het resultaat niet zo episch is als LOMAPRIETAUNDMOTHERUFKCNKIGRAEIN zou doen vermoeden. Loma Prieta raast hier nog stuurser door dan ze ooit gedaan hebben, wat zo z'n voordelen heeft (lekkere chaos) en z'n nadelen (nergens zo meeslepend als IV of Life/Less ofzo). Aan de voorgaande full-lengths kan het hoe dan ook niet tippen. Afsluiter Spray Paint is een gezellige kuvver van Black Flag.

Raein trekt de lijn door die met Ogni Nuovo Inizio destijds is ingezet. De Italoscreamo van voorheen heeft toen al plaatsgemaakt voor een geluid dat enkele componenten van het originele Raein-geluid implementeert in een soort progressieve punk. De directe agressie is daarmee grotendeels verdwenen, maar het tekenende meerstemmige gegil en de wonderschone melodieën zijn gebleven. Zo sterk als op Ogni... is Raein hier ook niet, maar Love and Death is verder wel dik in orde.

avatar van niels94
Waarom houdt niemand mij op de hoogte met dit soort dingen? Vast de reden dat ik überhaupt naar dit soort muziek luister.

Dus, sxesven, hoe wete gij dit überhaupt? Misschien heb je nog een goede tip voor me zodat ik (en eventueel een toevallig voorbijganger) beter op de hoogte te blijf?

sxesven
Labels en bandsites checken enzo