Jarren Benton - My Grandmas Basement (2013)

Label: Funk Volume

1. Yaya [Skit] (0:06)
  2. Razor Blades & Steak Knives (4:05)

met Hemi

3. Life in the Jungle (3:38)
  4. Don't Act (3:23)
  5. Big Rube Interlude (1:35)

met Big Rube

6. Dreams (4:20)
  7. The Way It Goes (5:09)

met Planet VI

8. Cadillacs & Chevys (4:06)
  9. Heart Attack (4:16)
  10. My Adidas (4:06)
  11. Smells Like (3:53)

met R.A. the Rugged Man en Mic Buddah

12. Even More No Homo [Skit] (3:37)
  13. Bully (3:40)

met Vinnie Paz

14. I Deserve It (3:24)
  15. Go Off (3:41)

met Hopsin en SwizZz

16. We On (My Own Dick) (4:47)

met Dizzy Wright en Pounds

17. PBR & Reefer (3:43)
  18. OJ (4:29)

met Elz Jenkins

19. My Grandma's Basement (4:00)
avatar van 'State Of Mind'
Modern day Shady.

avatar van Septua
Nummer 12, een skit van 03:43 lang, het album is al zo afwisselend (nee), wat een ramp, vooral als je op de fiets zit hoor.

avatar van Blaqspark
Lekkere plaat hoor, qua sound een beetje een mix tussen Shady, de huidige sound van Outkast en Tech N9ne in een moderner jasje maar een iets mindere productie

Wat mij betreft de beste artiest van Funk Volume en 1 van de betere hiphop albums van het jaar tot nu toe. Welliswaar is het imago aangedikt en moet niet alles letterlijk opgevat worden maar het luistert erg prettig weg. Prima voor degene die met gemak een portie psycho rap wegluistert (Tech N9ne, ouderwetse Eminem, Gravediggaz etc)

De flows zijn heerlijk evenals de refreintjes, teksten zijn grof en geinig, beats muzikaal genoeg en de productie is prima

Het enige waar ik me af en toe aan irriteer zijn die paar beats, waar de producers het uitgemolken ratelhihat effectje gebruikten Ik houd er niet van iig. Een voorbeeld is Cadillacs en Chevys waar zijn flow het wel weer compleet goed maakt. De latere tracks op het album vind ik beduidend minder

Hoogtepunten: Razor Blades & Steak Knives, Life in the Jungle, Dreams, The Way it Goes, Heart Attack, My Adidas, Smells Like (ft R.A. the Rugged Man), Bully (ft Vinnie Paz) en I Deserve it

Heb me btw toch best vermaakt met die skit van meer dan 3min Voor een debuut album vind ik het goed geflikt. Helemaal als je alleen maar mindere rappers om je heen hebt staan (Hopsin, Dizzy Wright en Swizzz (hoewel ik Swizzz wel dig))

avatar van inder.b
Het nummer met RA valt me een beetje tegen, vooral door de beat. Het nummer met Vinnie daarentegen vind ik wel heel cool!

avatar van overmars89
Dit project is muzikaal niet helemaal mijn ding. De beats en de stijl van het album doen mij toch erg denken aan de label van Strange Music (zoals ook al eerder genoemd Tech N9ne) en daar moet je van houden. Tekstueel zit het wel goed in elkaar en doet hij mij inderdaad denken aan een mix van de oude shady en soms ook een beetje aan Danny Brown.

Eigenlijk vind ik alle tracks 'above average' en zit er niet echt een track tussen die heel zwak is, maar ook niet echt een track die er erg boven uit schiet, behalve Heart Attack (Je merkt ook gelijk dat die beat geproduceerd is door een andere producer). Helaas kan ik mij erg goed in dat nummer verplaatsen. Uiteindelijk ook iets teveel tracks die niks vernieuwends brengen, vandaar de 3*.

FelipeGutiérrez
Zeg ik nu iets heel geks als ik vind dat Jarren me heel erg aan Meek Mill doet denken?

avatar van Oortrommel
FelipeGutiƩrrez schreef:

Mij deed hij meer denken aan Slim Shady.

Dit was voor mij de verrassing van 2013, wat een album. Heerlijk domme, bizarre raps met hier en daar een uitschieter of een misser. Jarren Benton is een frisse wind binnen de hiphop, iemand die zichzelf en de wereld totaal niet serieus neemt, die er maar op los leeft en dit op een hele leuke, pakkende manier over brengt in zijn muziek. Voor mij springen Cadillacs & Chevy's, Life in the Jungle, Heart Attack, Don't Act en We On (My Own Dick) er uit.