Randy Howard - The Best Of (2004)

1 stem

Country
Label: Utopian

1. All-American Redneck (2:31)
  2. I Don't Know (3:35)
  3. Atlanta's Burning Down (4:54)
  4. Johnny Walker Home (2:54)
  5. God Don't Live in Nashville Tennessee (3:14)
  6. I Been to Georgia on a Fast Train (2:39)
  7. My Nose Don't Work No More (3:05)
  8. Julie I'm Getting Married (3:34)
  9. Down Here in Birmingham (2:30)
  10. The Dreamer and the Dream (3:48)
  11. Killer on the Run (3:11)
  12. Whiskey Talkin' (3:11)
  13. Rose in Paradise (3:16)
  14. Drivin' Her the Long Way Home (2:15)
  15. Ring of Fire (2:38)
  16. Love Sweet Love (4:25)
  17. Southern Soul (3:21)
  18. A Month of Somedays (4:28)
  19. Silver for Gold (3:42)
  20. I'm Gonna Find a Woman (2:30)
  21. A Pair of Knees (2:35)
  22. Aunt Carrie Jean (4:01)
avatar van frolunda
Een aantal weken geleden kwam ik er een beetje bij toeval achter dat het openingsnummer (en tevens één van de beste) I don't know op Risin' Outlaw,het debuutalbum van Hank Williams III niet van hem zelf was maar van een zekere,en voor mij toen nog volledig onbekende Randy Howard (1950).Toen later bleek dat My drinkin' problem,van de elpee Straight to hell op naam van diezelfde Howard stond raakte ik toch wel erg geïnteresseerd in zijn eigen materiaal.
Dat was nog wel even zoeken maar onder meer stuitte ik op deze best of uit 2004.Nou als Outlaw country niet al bestond had de Country muzikant uit Macon, Georgia het met dit en zijn eerdere albums uitgevonden.Als zanger mag Randy Howard dan geen absolute uitblinker zijn,met zijn songschrijverskwaliteiten,en dan met name de teksten maakt hij des te meer indruk.Verder valt ie ook in positieve zin op door zijn muzikale veelzijdigheid.Doet daarbij wel wat aan Waylon Jennings denken.
Door dit alles is deze best of dan ook een erg sterke plaat geworden die prachtige Country nummers als Southern Soul,Down Here in Birmingham,Killer on the Run,het al eerder genoemde I Don't Know en het hilarische My Nose Don't Work No More herbergt.
En als zelfs Hank III je teksten censureert (I don't know) dan ben je echt Outlaw,iets wat helaas in 2015 tot uiting kwam,toen Randy Howard een fatale confrontatie met een premiejager had.